ترامپ: کیم توافق نامه اجلاس سران را زیر پا نمی گذارد


ترامپ: کیم توافق نامه اجلاس سران را زیر پا نمی گذارد

پکن- ایرنا- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در دیدار مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در نیویورک اظهار کرد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی توافق نامه اجلاس سران را زیر پا نمی گذارد.

یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد ترامپ در این دیدار گفته است پیونگ یانگ علی رغم عدم کاهش تحریم ها، به توافق نامه اجلاس سران خود با واشنگتن پایبند است مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی نیز ابراز امیدواری کرد اجلاس دیگری بین آمریکا و کره شمالی برگزار شود.

ترامپ گفت: اگر من رئیس جمهوری آمریکا نبودم، اکنون در حال جنگ با کره شمالی بودیم.

وی تصریح کرد که رابطه او با کره شمالی «خیلی خوب» پیش می رود، من با کیم جونگ اون رابطه خوبی دارم دیگر نیازی به دلیلی برای در نظر گرفتن "اقدامات" علیه پیونگ یانگ نیست.

رییس جمهوری آمریکا افزود: این در شرایطی است تحریم ها کاهش نیافته است حتی افزایش هم یافته است.

ترامپ گفت: ما در مورد آزمایش هسته ای به صورت صریح و آشکار صحبت کرده ایم و کره شمالی شمالی به این مورد عمل کرده است اما در مورد موشک های برد کوتاه توافق نکردیم بسیاری از کشورها موشک های برد کوتاه آزمایش می کنند هیچ چیز جالبی در مورد آن وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که احتمال دیدار دیگری با کیم وجود دارد، گفت: خواهیم دید در حال حاضر مردم دوست دارند این اتفاق را ببینند باید ببینیم چه پیش می آید.

ترامپ و کیم سه بار با یکدیگر ملاقات کرده اند ابتدا سال گذشته در سنگاپور و سپس در اوایل سال جاری در هانوی، آنها همچنین در اواخر ماه ژوئن در دهکده پانمونجوم موسوم به دهکده «آتش بس» در مرز دو کره یکدیگر را ملاقات کردند.

رییس جمهوری کره جنوبی هم در این دیدار به ترامپ گفت که دیدار شما از پانمونجوم یک لحظه تاریخی بود که صلح را نوید می داد من باید بگویم همیشه از تصورات شما و تصمیم گیری جسورانه شما شگفت زده می شوم.

مون گفت ایالات متحده و کره شمالی انتظار می رود به زودی مذاکرات هسته ای در سطح کاری را از سر بگیرند که احتمالاً منجر به سومین نشست کامل بین کیم و ترامپ خواهد شد.

مون درباره این نشست گفت: امیدوارم این اتفاق به عنوان یک لحظه واقعاً تاریخی در تاریخ ثبت شود این یک دستاورد بزرگ خواهد بود.

وی همچنین از روابط کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا به عنوان یک «اتحاد بزرگ» یاد کرد که در حال توسعه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی