افزایش جوجه ریزی در مرغداری های هرمزگان


افزایش جوجه ریزی در مرغداری های هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افزایش هفت درصدی میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

طهماسب غلامپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این مدت بیش از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های فعال استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به عملکرد مرغداری های هرمزگان، پیش بینی می شود میزان جوجه ریزی در این واحدها تا پایان امسال به ۱۷ میلیون قطعه برسد.

غلامپور میزان تولید گوشت مرغ در هرمزگان در نیمه نخست امسال را ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و بیان داشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته تا پایان امسال بیش از ۳۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود.

وی آمار مرغداری های فعال هرمزگان را ۲۳۰ واحد با جوجه ریزی سالانه بیش از ۱۷ میلیون قطعه عنوان کرد و از تامین نهاده ها، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و قیمت مناسب به عنوان عمده دلایل افزایش تولید گوشت مرغ در مرغداری های این استان نام برد.

این مسوول بیان داشت: افزایش بهره وری واحدهای تولیدی و فعال سازی واحدهایی که از چرخه خارج شدند، به عنوان مهم ترین اولویت معاونت دام و طیور هرمزگان در دستور کار قرار دارد.

در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمار مرغداری های این استان ۳۰۰واحد (از ۱۰ تا ۳۶هزار قطعه ای) اعلام شده که ۲۳۰ واحد از آنها فعال است.

عمده دلایل تعطیلی ۷۰ واحد دیگر مشکلات زیست محیطی به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهر و روستا، نداشتن نقدینگی، متروکه شدن و مشکلات تقسیم ارث عنوان شده است.

دراین اطلاعات آمار شغل های ایجاد شده دائمی در بخش طیور این استان حدود یک هزار و ۲۰۰نفر و فعالان بخش دام نیز ۲۸ هزار نفر( مستقیم و غیرمستقیم) اعلام شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس