استان هرمزگان در دفاع مقدس مستقیم وارد نبرد با دشمن شد


استان هرمزگان در دفاع مقدس مستقیم وارد نبرد با دشمن شد

بندرعباس- ایرنا- استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس و در جبهه جنوب به صورت مستقیم وارد کارزار نبرد با دشمنان اسلام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان با یاد وخاطره ی رزمندگان هرمزگانی در هشت سال دفاع مقدس گفت: نخستین درگیری رزمندگان این منطقه در سال ۱۳۶۲ در مرز آبی - خاکی این استان رخ داده است.
سردار حبیب الله میرزایی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که بر روی عرشه شناور در شهر بندرپل برگزار شد، یادآورشد: نخستین شهید استان هرمزگان نیز در عملیات جنوب شهیددرویشی از جریزه هرمز بوده است.
وی بیان داشت: در دفاع مقدس ۲۱۷ هزار نفر از مردمان و جوانان پاک انقلاب اسلامی پرپر شدند تا این انقلاب زنده بماند بنابراین همه وظیفه داریم یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.
این مسوول اظهارداشت: جنگ به خودی خود قبیح و زشت است اما آنچه ما از جنگ بدان افتخار می کنیم به خاطر دفاع مقدس است.
سردار میرزایی تصریح کرد: این دفاع همچنان ادامه دارد. چون کفر و افراد ناپاک همچنان هستند.
وی بیان داشت: امنیت حاضر انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدا بوده و باید در این ایام از کسانی که برای ملت و دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تجلیل شود.
این مقام مسوول اظهارداشت: شهدا ذخایر ارزشمند کشور ما هستند و اگر اکنون خانواده های ما در کمال امنیت و آسایش زندگی می کنند به برکت وجود همین شهداست.
وی یادآور شد: دشمنان با صرف هزینه فراوان به دنبال آن هستند که یاد و خاطره فداکاری این ملت در روزهای دفاع مقدس را در جامعه کمرنگ نشان دهند و رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را بارها بیان کرده‌اند.

هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان است
فرماندار بندرخمیر نیز اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و دلاورمردی های شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی است.
میرهاشم خواستار افزود: رزمندگان دفاع مقدس به طور خودجوش در آن ایام در برابر دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی اشغال شود.
وی یکی از رموز موفقیت رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ را بهره گیری رزمندگان اسلام از معنویات عنوان کرد و گفت: آنان با سرلوحه قرار دادن این ارزش ها توانستند بر دشمنان فائق آیند.
رییس ستاد هفته دفاع مقدس شهرستان بندرخمیر ادامه داد: کشور ایران در هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات توانست در برابر دشمن از خود دفاع کند و با توجه به پیشرفت هایی که در این سال ها در زمینه دفاعی و موشکی بدست آورد، دشمن دیگر جرات تجاوز به ایران را نخواهد داشت.
وی گفت: امیدواریم این پیشرفت ها با وحدت و همدلی و در سایه سار رهبر انقلاب تداوم یابد.
فرماندار بندرخمیر در پایان تصریح کرد: دفاع مقدس می تواند الگوی موفق در تمام عرصه ها باشد زیرا در سخت ترین شرایط آزمون خود را به خوبی پس داده و در زمانی که تمام دنیا علیه ما ایستاده بودند موفق و سربلند بیرون آمد.
شعرخوانی دفاع مقدس توسط دهقانی شاعر انقلابی استان هرمزگان، اجرای سرود توسط گروه سرود بسیج خواهران رویدر و سخنرانی رییس قرارگاه بسیج محلات و عضو شورای بندرپل از ویژه برنامه های این مراسم بود.
۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی