برداشت خرما از نخلستان‌های قصرشیرین آغاز شد


برداشت خرما از نخلستان‌های قصرشیرین آغاز شد

قصرشیرین- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت خرما از سطح 390 هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

اردشیر نورمحمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال از نخلستان های بارور این شهرستان در مجموع سه هزار و ۱۲۰ تن محصول خرما برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی اضافه کرد: عملکرد محصول خرمای این شهرستان در هر هکتار هشت تن است که عمده ارقام آن از نوع زاهدی و اشرسی بوده و البته ارقامی همچون برحی، جعفری و ارزفی نیز از نوع رطب در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: این شهرستان در مجموع ۷۰۳ هکتار نخیلات دارد که از این میزان ۳۹۰ هکتار آن بارور و ۳۱۳ هکتار غیربارور است.
نورمحمدی اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم خرما بسته به کیفیت و نوع رقم ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پروانه مشاغل خانگی با نام بسته بندی خرما برای باغداران فعال صادر شده است، برای سومین سال متوالی خرمای تولیدی قصرشیرین به صورت بسته بندی به بازار مصرف عرضه می شود.
او گفت: رقم خرمای اشرسی درکشور تنها در قصرشیرین وجود دارد که دارای ۲ نوع خشک و نرم، درشت و گوشتی با کیفیت بالا و بسیار خوش طعم است.
وی عنوان کرد: هم اکنون کار برداشت خرمای نرم و رطب این شهرستان آغاز شده است و در چند روز آینده نیز برداشت سایر ارقام خرما در این منطقه شروع می شود.
زنان منطقه قصرشیرین نیز با استفاده از تسهیلات خانگی در این فصل به پخت و تولید شیره خرما که در اصطلاح محلی «دوشاب» گفته می شود، اشتغال دارند و فروش این محصول نیز رونق خاصی دارد.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
۳۰۱۲/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا