رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اوپکس گفت: شرکت های داخلی که تاکنون از طریق سایت های خارجی محصولات را با بازارهای خارجی معرفی می کردند، از این به بعد در پتروکالا به بازارهای خارجی عرضه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اوپکس در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به اینکه نفت و گاز، قیر و...متعلق به ایران است اما سایت های خارجی در بازارهای جهانی برای این محصولات قیمت را تعیین می کنند در حالی که همین ها با مسئولان و باشگاه بازرگانان ایرانی برای قیمت گذاری تماس می گیرند، گفت: متاسفانه مشکل قیمت گذاری سایت های خارجی برای فرآورده های نفت و گاز این است که همین سایت ها قیمت های بالای را برای محصولات پایین دستی تعیین می کنند و همان محصولات را به ایرانی ها گران می دهند.

علی محمودی اصل زاده با بیان اینکه واحدهای پتروشیمی امروز اگر نتواند در زمینه سئو فعالیت کند نمی تواند در بستر اینترنت محصولات خود را معرفی کند، افزود: امروز بسیاری از شرکت های ایرانی برای معرفی محصولات خود از سایت های خارجی استفاده می کند و این یک خلأ است.

او با تاکید بر اینکه 370 تولیدکننده در اتحادیه اوپکس وجود دارد اما هنوز به خوبی معرفی نشده اند، تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم که از طریق پتروکالا خدماتی که امروز شرکت در دبی و سایر مناطق می گیرند از طریق داخل انجام دهیم و به نوعی عرضه و تقاضا انجام خواهد داد.

محمودی اصل زاده در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره فروش محصولات پتروشیمی از طریق پتروکالا، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال اتصال عرضه و تقاضای داخلی و خارجی از طریق پتروکالا هستیم که اولویت برای شرکت های خواهد بود که عضو اتحادیه اوپکس هست، زیرا فیلتر ارزیابی اولیه درباره این شرکت ها انجام شده است و از این طریق می توانیم عرضه و تقاضای محصولات و تجهیزات پتروشیمی در شبکه اینترنت متصل کنیم.