کتاب جنگ عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و تجارب دفاع مقدس در چرداول رونمایی شد


کتاب جنگ عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و تجارب دفاع مقدس در چرداول رونمایی شد

ایلام- ایرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس از کتاب جنگ عراق علیه جمهوری اسللامی ایران، تجارب دفاع مقدس با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، معاون فرمانداری شهرستان و جمعی از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه رونمایی و نقد شد.

به گزارش ایرنا، کتاب جنگ عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و تجارب دفاع مقدس به بررسی جنبه های استراتژیک جنگ عراق علیه ایران اسلامی پرداخته و توسط علی ملکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس ساکن شهرستان چرداول نگاشته شده و بر اساس مشاهدات عینی نویسنده به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در ۳۹۲ صفحه به همراه عکس و نقشه توسط انتشارات اسحاق به چاپ رسیده است.

معاون فرماندار چرداول روز سه شنبه در این آیین گفت: هدف از نقد کتاب غنی شدن محتوا و مطالب آن است و خوشحال هستیم که یک رزمنده دوران دفاع مقدس که خود حوادث آن ایام افتخار آمیز را لمس کرده آنرا برای انتقال به نسل های بعدی به رشته کتابت در آورده است.

یاسر مامی افزود: دفاع مقدس یک سند ماندگار و روشن برای همیشه تاریخ است و کتاب هایی با موضوع جنگ تحمیلی خود یک سند معتبر و آموزنده برای آشنایی همه نسل های تاریخ با عظمت و بزرگی دفاع مقدس و رشادت های مردم دلیر و وطن دوست ایران اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: دفاع هشت ساله ملت ایران از ارزش ها ، استقلال و تمامیت ارضی کشور یک دانشگاه علمی است که سرشار از آموزه های همچون ایثار، استقامت، پایداری، استقلال طلبی و شهادت طلبی در راه آرمان های بزرگ انقلاب است و ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و خانواده های بزرگ شهدا فارغ التحصیلان سربلند این دانشگاه هستند.

معاون فرماندار چرداول یادآور شد: مردم ما بیش از پیش باید از منابع غنی در کتابخانه های عمومی برای ارتقای سطح دانش و بینش خود بهره ببرند زیرا کتاب امانتدار عقلانیت و خردورزی است.

وی تاکید کرد: هویت تاریخی دفاع مقدس بوسیله کتاب به نسل های بعدی منتقل می شود و کتابی که امروز رونمایی و نقد شد یک امانت و هویتی روشن از دفاع مقدس است که پاسخگوی سوالات مردم درباره جنگ تحمیلی و دستاوردهای بزرگ آن است.

مامی تاکید کرد: در شهرستان چرداول نیروی انسانی علاقه مند به نویسندگی و کتابت وجود دارد و اینان سرمایه های خوبی برای منطقه بوده که مسیر رشد و پیشرفت شهرستان با وجود آنان بهتر و راحت تر طی خواهد شد.

وی بر حمایت دولت از نویسندگان بومی تاکید و معرفی وحمایت از آن ها را باعث تشویق علاقه مندان به نویسندگی در حوزه های مختلف دانست.

در این برنامه توسط تعدادی از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه، کتاب جنگ عراق علیه جمهوری اسلامی ایران مورد نقد قرار گرفت و نویسنده کتاب نیز به سوالات و ابهامات نقادان و حاضرین در جلسه پاسخ داد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

۷۱۷۶/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند