انتظار مردم برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شیراز


انتظار مردم برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شیراز

شیراز- ایرنا - نشاندن هر دکل مخابراتی در مناطق مسکونی، پرسش‌هایی را برای مردم، مسئولان و کارشناسان در پی‌دارد و آنان دغدغه‌های خود را در زمینه‌های گوناگون نظیر عواقب بهداشتی انتشار امواج همچنین احتمال نازیبایی شهری بیان می‌کنند و انتظار ساماندهی چنین دکل‌هایی برای رفع نگرانی‌ها را دارند.

اکنون دستگاه‌های مختلف مربوط با محوریت شورای شهر شیراز درحال تهیه آیین نامه‌ای برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شیراز ‌هستند.

سیر صعودی استقرار دکل های مخابراتی به منظور ارائه خدمات ارتباطی و فراهم کردن امکانات مناسب برای دسترسی افراد به تکنولوژی ‌های روز دنیاست و نصب این نوع تجهیزات گریزناپذیر است.

آیین نامه ساماندهی دکل های مخابراتی در شورای پنجم شهر شیراز در اولویت فعالیتهای این نهاد قرار گرفته و اکنون بعد گذشت بیش از دو سال از فعالیت این شورا، این آیین نامه پس از بررسی در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با موافقت دستگاه‌های مرتبط نیز همراه شده است.

انتظار مردم برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شیرازشیراز و فراوانی دکل‌های مخابراتی

قاسم مقیمی،عضو شورای شهر شیراز سه‌شنبه با اشاره به روند بررسی این آیین‌نامه در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری،گفت: نخستین جلسه با محوریت این موضوع با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، نماینده‌ شرکت مخابرات،سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، سازمان حفاظت محیط زیست، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول،اعضای شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی در استانداری برگزار شد تا شهرداری ماحصل جلسه را به صورت آیین نامه تدوین و به شورا ارائه کند.

وی ادامه داد: با مطرح شدن این آیین‌نامه به عنوان دستور کار صحن علنی و موافقت اعضا،این موضوع به کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری ارجاع شد تا این کمیسیون موارد اساسی مرتبط با سلامت و محیط زیست را بررسی کند.

مقیمی گفت:‌ اعضا با کلیات آیین نامه در نخستین جلسه‌ کمیسیون موافقت کردند و مقرر شد برای بررسی ماهیت آیین نامه، معاونت خدمات شهری شهرداری و دستگاه های مرتبط، نظر تکمیلی و اصلاحی خود را در جلسه ای دیگر ارائه کنند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه های مرتبط معتقد بودند که نظرات کلی آنها در آیین نامه لحاظ نشده است، جدولی طراحی شد که در کنار آیین نامه پیشنهادی، شهرداری نظرات تکمیلی و اصلاحی دستگاه های مرتبط را لحاظ کند و نسبت به بررسی ماهیت آیین نامه اقدام شود.

وی اهداف تدوین آیین نامه ساماندهی دکل‌های مخابراتی را استفاده حداکثری از سایت اشتراکی،رعایت اصول کالبد شهری،بهبود سیما و منظر شهری، حفظ سلامت شهروندان، محیط زیست و بهبود خدمات ارتباطی دانست و اضافه کرد: ساماندهی استقرار، نصب، جابه جایی، جایگزینی، تغییر شکل، استانداردسازی دکل‌های مخابراتی در شیراز امری ضروری است.

مقیمی با اشاره به شکایات فراوان شهروندان از نصب دکل‌ها در کنار مدارس یا بیمارستان‌ها افزود: با توجه به سیستم ایمنی پایین گروه‌های در معرض خطر، استقرار دکل در برخی اماکن ممنوعیت یا محدودیت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مخالفتی با توسعه تکنولوژی وجود ندارد، افزود: تا زمانی که خدمات عمومی برای شهروندان مشکل ایجاد نکند، تسهیلات لازم برای توسعه تکنولوژی را فراهم خواهیم کرد.

وی گفت:پس از موافقت اعضا با آیین نامه مقرر شد به منظور زیباسازی شهر، شهرداری اقدام به جانمایی دکل‌ها با توجه به پیوست زیست محیطی و نظر کارشناسان شهرداری کند و آیین نامه برای تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع شود.

۹۸۷۳ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد