حضور 9500 گردشگر خارجی در 6 ماه نخست سال 98 در قزوین


حضور 9500 گردشگر خارجی در 6 ماه نخست سال 98 در قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین خبر داد: در شش‌ماهه نخست سال جاری سه میلیون و 12 هزار و 800 نفر بازدید داخلی و 9500 نفر بازدید گردشگر خارجی و 6570 نفر اقامت رسمی خارجی در استان قزوین به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در نشست خبری امروز به مناسبت تشریح برنامه‌های روز جهانگردی و هفته گردشگری اظهار کرد: در هفته گردشگری از پنجم تا ۱۲ مهرماه برنامه‌های مختلفی از سوی این سازمان در سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: تور آشناسازی راهنماهای گردشگری استان‌های البرز و تهران از بناهای تاریخی و گردشگری استان قزوین، تجلیل از برگزیدگان حوزه صنعت گردشگری، تور خبرنگاران به منطقه آوج، نواختن زنگ گردشگری، افتتاح اقامتگاه‌های بوم گری و مجتمع‌های خدماتی رفاهی از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

خزائلی ادامه داد: همچنین برگزاری دوره آموزشی با محتوای آموزش، اشتغال و مهارت و همایش «گردشگری، اشتغال و نقش آن در رونق تولید» از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

این مسئول در تشریح برنامه‌های حوزه گردشگری در شش‌ماهه نخست سال جاری اعلام کرد: تاکنون سه میلیون و 12 هزار و 800 نفر بازدید داخلی و ۹۵۰۰ نفر بازدید گردشگر خارجی و ۶۵۷۰ نفر اقامت رسمی خارجی در استان قزوین به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۹ فقره موافقت اصولی برای تأسیسات گردشگری با برآورد حجم سرمایه‌گذاری 550 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال پیش‌بینی‌شده ۴۹۸ نفر انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: همچنین چهار فقره مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری با برآورد حجم سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد ریال و ‌پیش‌بینی اشتغال ۳۶ نفر در کنار چهار فقره تسهیلات خارجی به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری پرداخته‌شده که به مبلغ بالغ بر هشت هزار و 600 میلیون ریال پرداخت شده است.

وجود ۵۶ پروژه در حال ساخت در حوزه گردشگری قزوین

وی با اعلام اینکه ۵۶ پروژه در حال ساخت در حوزه گردشگری داریم، گفت: برآورد حجم سرمایه‌گذاری 7417 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال پایدار 2862 نفر در این حوزه می‌شود که به تفکیک نوع تأسیسات شامل سه هتل پنج ستاره،شش هتل چهار ستاره، چهار هتل سه ستاره، دو هتل دو ستاره،چهار هتل یک ستاره، یک هتل‌آپارتمان دو ستاره، یک مهمان‌پذیر، ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی،چهار مجتمع گردشگری، ددو سفره‌خانه سنتی، سه مرکز تفریح و سرگرمی و گردشگری، یک منطقه نمونه گردشگری و 13 اقامتگاه بوم گردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر تعداد تأسیسات گردشگری استان ۲۴۱ واحد وجود دارد که شامل ۱۰۳ واحد پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتی و ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

وی ادامه داد: ظرفیت واحدهای اقامتی در استان قریب به دو هزار واحد تخت است که با ساخت هتل‌ها ظرفیت پذیرش تا سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

خزائلی در پایان با بیان اینکه مجوزهای داده شده در صورت داشتن دلایل موجه تمدید می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر پروژه استانداردهای لازم را نداشته باشد، مجوز آن باطل خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان