متل قو یا همان سلمان‌شهر از معروف‌ترین مناطق شمال کشور است که نه تنها بین ما ایرانی‌های عاشق سفر، که بین توریست‌ها نیز محوبیت زیادی دارد. به همین دلیل است که متل قو در بیشتر فصول سال پرمسافر است؛ اما بهترین فصل برای سفر به این منطقه ابتدای بهار تا اواسط پاییز است.

متل قو سرزمین برج‌های سر به فلک کشیده در میان جنگل‌های سرسبز

شهرت این منطقه زیبای گردشگری به برج‌هایی است که میزبان مسافران بسیاری از مناطق مختلف کشور است. نابرو ، وبسایت راهنمای گردشگری در توضیح این منطقه می‌نویسد: الماس قو خاورمیانه نام تجاری دو برج دو قلوی 25 طبقه‌ای در این منطقه است که با جدیدترین متدهای مهندسی و معماری ساخته شده و بخش‌هاو امکانات مختلفی را در خود جای داده است. از جمله این امکانات می‌توان به مجتمع تجاری، مجتمع ورزشی، هتل اقامتی پنج ستاره و... اشاره کرد.

متل قو سرزمین برج‌های سر به فلک کشیده در میان جنگل‌های سرسبز

اما آنچه در مورد این منطقه باید بدانید این است که متل قو با وجود اینکه یکی از معروف‌ترین شهرهای مازندران و به طور کلی شمال است، اما قدمت خیلی زیادی ندارد. شهری که روزگاری قرار بود توسط مرحوم جمشید جوانشیر با باغ های مرکبات اش شهرت یابد، با تاسیس متل قو و رشد و استقبال بی نظیر مسافران از این منطقه و ساکن شدن مردم در کنار آن شهرت یافت.

حالا متل قو با وجود امکانات مناسب گردشگری همچون هتل، اجاره ویلاهای ارزان، رستوران های متنوع، پلاژ و مراکز خرید در کنار ساحل زیبا و جنگل‌های سرسبز، یکی از پرسفرترین شهرهای شمال کشور است.

متل قو سرزمین برج‌های سر به فلک کشیده در میان جنگل‌های سرسبز

علاوه بر اینها غار آبی دانیال نبی از دیگر جاذبه‌های گردشگری متل قو است که در دل یک جنگل بکر و زیبا قرار گرفته است. غار دانیال یکی از غارهای‌های آبی و رودخانه‌ای ایران به شمار می رود که در رشته کوه البرز واقع شده است و از نظر بزرگی در میان غارهای آبی ایران مقام دوم را دارد. در این غار شگفتی‌های زیادی از پدیده‌های چند میلیون ساله دیده می‌شود. اینها را گفتیم که بدانید، اگرچه تابستان به پایان رسیده است، اما هنوز فرصت برای سفر به متل قو هست و می‌توانید از خنکای هوای اول پاییز استفاده و سفری خاطره‌انگیز به متل قو داشته باشید. البته پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا سری به وبسایت نابرو بزنید و در مورد این منطقه زیبا اطلاعاتی بدست آورید.