توزیع 200 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار ارومیه


توزیع 200 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار ارومیه

گروه اجتماعی ــ دبیر سازمان مردم‌نهاد بانی مهر از توزیع 200 بسته تحصیلی در میان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار خبر داد و گفت: ضعف مالی خانواده‌ها از لحاظ جسمی و روانی بر کودکان تأثیر منفی خواهد داشت و به تدریج انگیزه تحصیلی آنان پایین خواهد آمد.

توزیع 200 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار ارومیه

مهراب عالمی، دبیر سازمان مردم‌نهاد بانی مهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: موسسه مردم‌نهاد بانی مهر توانست همانند سال گذشته همزمان با آغاز ماه مهر و سال تحصیلی، دانش‌آموزان بسیاری را در مناطق کم‌برخوردار و محروم ارومیه شاد کند.

وی با اشاره به توزیع ۲۰۰ بسته تحصیلی در مناطق کم‌برخوردار ارومیه ادامه داد: بسته تحصیلی کیف و لوازم‌التحریر شامل مداد، خودکار، دفتر، جامدادی، پاک‌کن، تراش، خط‌کش و مدادرنگی بود که ارزش هر بسته حدودا ۱۰۰ هزار تومان برآورده شده است.

عالمی افزود: طرح مهرماه مهربانی به‌همت موسسه مردم‌نهاد بانی مهر و با حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان و معاونت فرهنگی و امور جوانان انجام شد و در این طرح مناطق صومای‌برادوست، انزل و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این مجموعه قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان حامیان اصلی این طرح بودند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان از این طرح حمایت نکردند و این طرح با هدف حمایت از تحصیل دانش‌آموزان مستعد و نیازمند که بیم آن می‌رود که به‌واسطه فقر مالی از تحصیل باز بمانند، اجرا شد.

دبیر سازمان مردم‌نهاد بانی مهر تصریح کرد: این طرح در راستای خدمت بی‌منت به دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا شد، چراکه یکی از عوامل افت تحصیلی دانش‌آموزان به‌خصوص در مناطق کم‌برخوردار کشور، وضعیت اقتصادی بوده و قطعا خانواده‌ای که از توانایی مادی برخوردار نیست، قادر نخواهد بود تا بسیاری از امکانات و نیازهای آموزشی و تحصیلی فرزندان خود را تامین کند.

وی یادآور شد: ضعف مالی خانواده‌ها از لحاظ جسمی و روانی بر کودکان تاثیر منفی خواهد داشت و به تدریج انگیزه تحصیلی آنان پایین خواهد آمد و شروع آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت و درواقع این طرح در جهت پیشگیری از این آسیب‌ها نیز قدم برداشته است.

عالمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ پک تحصیلی در میان دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار توزیع شده بود، گفت: طی سال تحصیلی جاری بانی مهر توانست ۲۰۰ کیف را تهیه کرده و با همکاری موسسه رفاه کودک و نوجوان نیز لوازم‌التحریر موردنیاز دانش‌آموزان را آماده کند.

لازم به ذکر است، پک‌های تحصیلی آماده شده در میان دانش آموزان روستاهای منطقه صومای برادوست شامل پیرانجوق، کانسبی و عبدی بیگ و منطقه انزلی و خانواده‌های تحت پوشش توزیع خواهد شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق