درخواست دولت سعودی از جامعه جهانی درباره ایران


درخواست دولت سعودی از جامعه جهانی درباره ایران

دولت سعودی همچنین این حملات را ضربه‌ای به ذخایر انرژی جهان و تهدیدی برای امنیت جهانی دانست و در ادامه بر پیوستن ریاض به ائتلاف دریایی آمریکا تأکید کرد.

به گزاش جام نیوز، هیأت وزیران سعودی در جلسه خود در روز سه شنبه بار دیگر ایران را به حمله پهپادی به تأسیسات آرامکو متهم کرد و از کشورهای جهان خواست تا جلوی حملات ادعایی ایران را بگیرند.

پایگاه خبری النشره در این باره گزارش داد که جلسه هیأت وزیران سعودی امروز (سه‌شنبه) در کاخ «السلام» جده با حضور پادشاه سعودی برگزار شد.

در این جلسه، پادشاه سعودی ضمن تقدیر از کشورهایی که روز ملی سعودی را به وی تبریک گفته‌اند مدعی شد که دولت سعودی در راستای خدمت به اسلام و مسلمین و آبادی حرمین شریفین و یاری حق و حقیقت و تثبیت ثبات و امنیت در تمامی دنیا تلاش می‌کند.

در ادامه شورای وزیران سعودی ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان، با اشاره به حملات تلافی‌جوانه یمنی‌ها به تأسیسات آرامکو، بار دیگر این حمله را به ایران نسبت داد و از «جامعه جهانی» خواست تا جلوی اقدامات ایران را بگیرند. طبق بیانیه صادره، شورای وزیران سعودی باز هم مدعی شد که در حملات اخیر از سلاح‌های ایرانی استفاده شده است.

دولت سعودی همچنین این حملات را ضربه‌ای به ذخایر انرژی جهان و تهدیدی برای امنیت جهانی دانست و در ادامه بر پیوستن ریاض به ائتلاف دریایی آمریکا تأکید کرد. دولت سعودی از ساعات ابتدایی حمله پهپادی به تأسیسات آرامکو تلاش کرده است تا ضمن متهم کردن ایران، جامعه جهانی و کشورهای دیگر را به مقابله با این گونه حملات فرا بخواند.

در بخشی دیگر از این جلسه حمله تروریستی یکشنبه گذشته در جنوب شهر کربلا و انفجار در میتینگ انتخاباتی رئیس‌جمهور افغانستان و یک پایگاه ارتش در کابل نیز محکوم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خاص ترین لحظه زندگی اکرم خانم بیرانوند ثبت شد+ عکس