دکوراسیون داخلی ویلا و انواع آن


انواع مختلفی از طراحی‌ها برای طراحی ویلا مدرن وجود دارد. پرکاربردترین طراحی‌ها طراحی مدرن است که طرحی ساده و اثبات شده است و برای اینکه به یک طرح عالی دست یافت باید از بافت و رنگ مناسب در طراحی استفاده کرد.

نگاهی به طراحی ویلا و انواع طرح‌های مختلف آن

طراحی ویلا دارای فرآیند خاصی است و باید توسط افرادی انجام گیرد که نه تنها دارای تخصص در این زمینه باشند، بلکه به جزئیات موضوع نیز خوب توجه کنند. قبل از هر چیز خوب است که تعریفی از ویلا داشته باشیم. اصلاً ویلا چیست و به چه خانه‌هایی خانه‌های ویلایی گفته می‌شود. در بیانی ساده اگر بخواهیم ویلا را تعریف کنیم باید بگوییم که به خانه‌هایی که از هر چهار طرف به بیرون نما داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود. معمولاً محل قرار گیری خانه‌های ویلایی با توجه به ماهیت آن در مکان‌های ییلاقی و دور دست و دور از شهرهای بزرگ است. اگر سری به استان‌های شمالی کشور زده باشید مطمئناً با انواع و اقسام ویلاها با طراحی‌های جذاب و گوناگون روبه رو شده‌اید.

همان طور که می دانید استفاده از ویلاها به صورت دائمی و هر روزه نیست، بلکه افراد هر از چندگاهی برای گذراندن اوقات بیکاری و فارغ شدن از شلوغی شهر به ویلاهای خود سر می‌زنند. با این حال نحوه ساخت و طراحی ویلا بسیار حائز اهمیت است.

در طراحی ویلا رعایت یک سری اصول و جزئیات از سوی سازندگان، می‌تواند آن را به یک مکان عالی برای تسکین روحی افراد تبدیل کند. در این متن ما قصد داریم شما را با اصول و نکاتی کلیدی در طراحی ویلا آشنا کنیم.

دکوراسیون داخلی ویلا و انواع آن

توجه به پلان و نمای ویلا در طراحی ویلا

در طراحی ویلا یکی از نکات کلیدی و اصلی توجه به پلان ویلا است. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در طراحی ویلا تأثیر گذار باشد پلان ویلا است. توجه به فرم و هماهنگی آن با پلان ویلا بسیار حائز اهمیت است. برای مثال توجه به تهویه، نورگیری مناسب، کاربردی بودن فضاهایی که طراحی می‌شوند و هم چنین موارد اقلیمی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد. در طراحی پلان باید توجه کرد که فضاها را طوری طراحی کنیم که از فضایی مناسب برای اتاق خواب‌ها، آشپزخانه، نشیمن و .... برخوردار باشد. از آنجایی که ویلا در یک زمینی بزرگ‌تر از زمین یک ساختمان مسکونی ساخته می‌شود سازندگان در طراحی پلان ویلا دارای قدرت مانور بیشتری هستند.

از دیگر موارد، توجه به هماهنگی طبقات با یکدیگر و همچنین سقف ویلا در طراحی است. سقف ویلا می‌توانند شیب دار، ساده ویا ترکیبی از این دو باشد. البته این نکته را باید مد نظر قرار داد که طراحی ما با مباحث مقررات ملی ساختمان مقایرت نداشته باشد. باید در طراحی نمای ویلا به هماهنگی و تناسب پنجره‌ها نیز توجه کرد. خوب است که تناسب آن‌ها با سقف‌ها، سایبان، بازشوهای در، سازه افقی یا عمودی، تناسبشان با مصالح، عناصر تزئینی و رنگ و ... به دقت بررسی شود. طراحی‌های مختلفی را می‌توان در پلان و نمای ویلا به کار برد. برای این که خواسته و نیاز مشتری را برآورده کنید باید به یک گفتگوی عمیق با مشتری بپردازید و خواسته‌های او را تجزیه و تحلیل کرده و ایده و طرح نهایی خود را به مشتری ارائه دهید. برای این که از مشورت مهندسان و متخصصان در این زمینه بهره مند شوید می‌توانید از کارشناسان شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دارکوب در این زمینه کمک بگیرید. در بحث نمای ویلا می‌توان از بازی نور و سایه استفاده کرد و از این طریق طرحی زیبا را برای نمای ویلا به وجود آورد.

دکوراسیون داخلی ویلا و انواع آن

سبک‌های مختلف طراحی ویلا کدام اند؟

سه سبک کلی در طراحی ویلا وجود دارد. این سه سبک شامل: سبک کلاسیک، سبک مدرن و سبک تلفیقی می‌شود. در این بخش به بررسی این سه سبک طراحی ویلا می‌پردازیم.

سبک طراحی ویلای کلاسیک چگونه است؟

طراحی ویلای کلاسیک که در زمان‌های گذشته استفاده می‌شد امروزه نیز به دلیل این که سبکی منظم است و بی نظمی و شلوغ کاری در آن وجود ندارد طرفداران خاص خود را دارد. در طراحی ویلای کلاسیک ما شاهد فضایی گرم و شیک هستیم که در عین شیک بودن جذاب نیز است. افرادی که دوست دارند ریشه‌های سنتی خود را حفظ کنند این سبک طراحی ویلا برای آن‌ها توصیه می‌شود. در این سبک طراحی تقارن خاصی را در طراحی فضاها و عناصر مختلف شاهد خواهید بود. استفاده از رنگ‌های با وقار و مبلمانی تمیز و سنتی از ویژگی‌های سبک کلاسیک در طراحی به شمار می‌رود.


سبک طراحی ویلای مدرن چگونه است؟

انواع مختلفی از طراحی‌ها برای طراحی ویلا مدرن وجود دارد. پرکاربردترین طراحی‌ها طراحی مدرن است که طرحی ساده و اثبات شده است و برای اینکه به یک طرح عالی دست یافت باید از بافت و رنگ مناسب در طراحی استفاده کرد. طراحی ویلاها معمولاً تا حد زیادی وابسته به طرح و پلان آن می‌باشد. در این نوع طراحی‌ها ما می‌توانیم از فناوری‌های مدرن برای زیبا سازی ویلا استفاده کنیم.

در طراحی ویلا مدرن معمولاً از شیشه، استیل و بتن استفاده می‌شود. نما و پلان این نوع از ویلاها معمولاً به سبکی باز طراحی می‌شود و هنگامی که به ویلاهای مدرن از بیرون نگاه می‌کنید بسیار چشمگیر هستند. کلمه مدرن به زمان حال اشاره دارد بنابراین وقتی در مورد طراحی ویلای مدرن صحبت می‌کنیم منظور ما استفاده از عناصر و ویژگی‌های امروزی و جدید در ساخت ویلا است. در طراحی ویلا به سبک مدرن باید تمام عناصر طراحی با یکدیگر هماهنگ باشند. اگرچه سادگی هم در این نوع از طراحی مهم است اما به گونه‌ای طراحی را انجام دهید که از فضاها به صورت مؤثر و مفید استفاده شود. در زمینه استفاده از رنگ‌ها بسیار با دقت عمل کنید. در طراحی مدرن معمولاً از رنگ‌های بژ، خاکستری روشن، کرم و سفید استفاده می‌شود. علت محبوبیت ویلاهای مدرن علاوه بر راحتی که برای ساکنان فراهم می‌آورند این است که آن‌ها بسیار شیک و لوکس هستند و از فضایی زیبا برخوردار می‌باشند.

سبک تلفیقی در طراحی ویلا چگونه است؟

به طور واضح نمی توان طراحی ویلا به سبک تلفیقی را تعریف کرد. استفاده از عناصر مدرن در کنار عناصر کلاسیک و قدیمی، سبک تلفیقی را رغم می زند. خیلی از افراد هستند که این سبک و سلیقه را می‌پسندند. استفاده از سبک مدرن در کنار سبک کلاسیک می‌تواند باعث ایجاد فضایی دلپذیر و در عین حال شیک و دلپسند شود.

دکوراسیون داخلی ویلا و انواع آن

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

در طراحی داخلی ویلا مواردی زیادی را می‌توان مد نظر قرار داد. برای نمونه استفاده از نور طبیعی محیط، سقف‌های بلند و فضاهای بزرگ می‌تواند کارساز باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا استفاده از نور محیط بیشترین کارایی را دارد. مثلاً می‌توان در طراحی مدرن ویلا از معماری سقف‌های بلند استفاده کرد. همچنین استفاده از نور جنوب در طراحی داخلی ویلا توصیه می‌شود. دکوراسیون داخلی و عناصر و موادی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند نقش مهمی در زیبا سازی فضای داخلی ویلا دارند. ست کردن مبلمان با رنگ دیوارها و همچنین پرده‌ها و توجه به مواد و عناصری که در ساخت اشیاء و وسایل داخل ویلا به کار برده شده است از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است. دکوراسیون داخلی دارکوب یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی داخلی ویلا به شمار می‌رود.

دکوراسیون داخلی ویلا و انواع آن

طراحی ویلا نمای خارجی

طراحی ویلا در نمای خارجی نیاز به مواد بادوام دارد. موادی که در برابر شرایط بد جوی قادر به مقاومت بالایی باشند و صد البته از جذابیت زیادی هم برخوردار باشد. سنگ تراورتن همیشه انتخابی صحیح برای شیک بودن به صورت طبیعی و مقاومت در برابر شرایط بد جوی است.

مهم‌ترین ویژگی هر ویلا با نمای کلاسیک، "تقارن" است. بنابراین وقتی در مرحله برنامه ریزی معماری ویلا هستیم، طراحان در شرکت طراحی داخلی دارکوب به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند تا در انتها، نمایی کاملاً متقارن و زیبا داشته باشید. تراس‌های بزرگ ویلا منظره‌ای عالی از چشم انداز اطراف را به وجود می‌آورد و می‌تواند در فصول گرم سال به عنوان مکانی مناسب برای استراحت و خلاص شدن از گرمای شدید هوا باشد. از دیگر مواردی که در طراحی فضای خارجی ویلا باید در نظر گرفت، مکان قرار گیری آلاچیق، آبنما، باربیکیو؛ استخر و ... است. نوع پوشش گیاهی که برای باغ در نظر می‌گیرید مهم است و همچنین در فضای سبز محوطه ویلا، درختان باید چیدمان درستی داشته باشند تا بتوانند طراحی ویلا از نظر فضای خارجی را به یک فضایی سرسبز و پر نشاط تبدیل کنند.

دکوراسیون داخلی ویلا و انواع آن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج