مدرسه در مناطق سیل‎ زده ایلام مهیا است


مدرسه در مناطق سیل‎ زده ایلام مهیا است

ایلام - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: فضای آموزشی لازم برای دانش آموزان مناطق سیل زده این استان در سال تحصیلی جدید مهیا شده است.

نصرت الله حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه بر اثر سیل فروردین ماه مدرسه روستای چم شیر در سیروان، ۲ فضای آموزشی در دره شهر و یک فضای آموزشی در ماژین تخریب شدند فضاهای جایگزین برای دانش آموزان این مناطق فراهم شده است.

وی ادامه داد: مدرسه روستای چم شیر سیروان از محل اعتبارهای سد ایلام و مدارس دره شهر و ماژین نیز با مشارکت بنیاد قلم چی بازسازی خواهند شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام میزان مشارکت بنیاد قلم چی در این زمینه را ۱۱میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مابقی اعتبار ساخت این فضا از محل منابع ملی و استانی تامین خواهد شد.

حیدری بیان کرد: در سیل فروردین ماه بیشتر خسارت به این چهار فضای آموزشی وارد شد بطوریکه باید تخریب و از نو ساخته شوند و مابقی خسارت های مدارس بصورت جزئی بوده است.

به گفته وی، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در مجموع چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال صرف تعمیر فضاهای آموزشی این استان شده که بخشی از این مبلغ برای مدارس مناطق سیل زده هزینه شده است.

سیل فروردین ماه امسال خسارت های زیادی به منازل و تاسیسات زیربنایی استان ایلام به خصوص در شهرستان های دره شهر و سیروان وارد کرد.

مدرسه در مناطق سیل‎ زده ایلام مهیا است

۷۱۷۱/6034

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت