سکوت سازمان همیاری شهرداری درباره یک مزایده/ بلاتکلیفی مدیریت واگذاری خدمات در مرز رسمی مهران


سکوت سازمان همیاری شهرداری درباره یک مزایده/ بلاتکلیفی مدیریت واگذاری خدمات در مرز رسمی مهران

در حالی که سازمان همیاری شهرداریهای استان ایلام درباره مزایده واگذاری خدمات تخلیه و بارگیری در گمرک مهران واکنشی نداشته، تکلیف این مزایده و مسئولیت گمرک در آن مشخص نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان همیاری شهرداریهای استان ایلام در اوایل شهریور ماه امسال شرایط مزایده واگذاری امور تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات در مرز مهران را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

با توجه به اهمیت موضوعِ نظارت بر مبادی خروجی کالا، سوالاتی از سازمان همیاری شهرداریهای استان ایلام در خصوص انجام این مزایده مطرح شده بود که تا کنون پاسخی به آن داده نشده است. بر این اساس اگر در این مرز، خروج و صادرات کالا به صورت کلان (روزانه چند صد کامیون) صورت می‌گیرد، بایستی نظارت گمرکی در این محوطه‌‌ها دو چندان باشد. به عبارت دیگر حضور یک دفتر گمرکی در این پایانه‌ها می‌تواند با کمبود نظارت همراه باشد که لازم است گمرک ایران و دستگاههای مربوطه در این خصوص شفاف سازی کنند. از طرف دیگر اگر این مرز تبدیل به گمرک رسمی شده که ماجرا به طور کامل متفاوت است و اجرای کلیه رویه‌ها و خدمات گمرکی با گمرک ایران است. در روزهای آتی با توجه به اهمیت نظارت بر کالاهای صادراتی و ابهامات مطرح شده در این خصوص این موضوع از مسئولان پیگیری خواهد شد تا جزئیات آن شفاف شود.

گفتنی است، بررسی اسناد نشان می‌دهد مرز مهران از چند قبل به مرز رسمی تبدیل شده و هم اکنون اداره کل گمرک استان ایلام به طور کامل در این گمرک مستقر شده است.

از سوی دیگر طی مکاتبه‌ای که اخیرا با مدیر کل گمرک ایلام انجام شده نسبت به بلاتکلیفی مدیریت خدمات گمرکی در این گمرک اعتراض شده است. در این مکاتبه آمده است با توجه به رسمی شدن مرز مهران مسئولیت انجام کلیه خدمات گمرکی با گمرک بوده و توسط مزایده خدمات گمرکی توسط سازمان همیاری جای سوال دارد. همچنین بایستی در اسرع زمان نسبت به تعیین تکلیف مدیریت خدمات گمرکی و انجام اقدامات گمرکی نتیجه به گمرک ایران گزارش شود.

به هر حال چه گمرک ایلام و چه سازمان همیاری بایستی نسبت به این موضوع شفاف سازی کرده و ابهامات مطرح شده پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش