ظهور نتیجه عاشورا است/معرفت به امام زمان(عج)؛ تجارت پرسود دنیایی


ظهور نتیجه عاشورا است/معرفت به امام زمان(عج)؛ تجارت پرسود دنیایی

حجت‌الاسلام پورموسوی با بیان‌اینکه اگر کسی می‌خواهد به مقام قرب برسد باید به امام حسین(ع) توسل کند، گفت: قیام حضرت بقیه‌الله(عج)، نتیجه قیام ثارالله(ع) و ظهور نتیجه عاشورا است. در این میان، معرفت و شناخت امام زمان(ع) از تجارت‌های پرسود در دنیا است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سید حسن پورموسوی» در مراسمی که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: کربلا نمایشگاه عرضه فضایل انسانی نظیر ایثار، ادب، تقوا، شجاعت، وفا، امر و نهی و بسیاری فضایل دیگر است و استادان آن از حضرت علی‌اصغر(ع) و امام حسین(ع) گرفته تا پیرترین آنها حبیب‌ابن مظاهر هستند.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر کسی می‌خواهد به مقام قرب برسد باید به امام حسین(ع) توسل کند، امام رضا(ع) فرمودند: همه ما کشتی نجات هستیم اما سرعت و قدرت کشتی امام حسین(ع) متفاوت است، ما در این ایام امام حسین(ع) را واسطه بین خود و خدا قرار می‌دهیم که ثواب زیارت ایشان برابر با هزار حج و هزار عمر در رکاب پیامبر(ص) و امیرمومنان امام علی(ع) است، از خداوند معرفت حضرت را طلب کنیم.

حجت‌الاسلام پورموسوی با بیان اینکه قیام حضرت بقیه‌الله(عج)، نتیجه قیام ثارالله(ع) و ظهور نتیجه عاشورا است، تصریح کرد: شیعه چهار رکن اساسی بعثت پیامبر(ص)، عید غدیر خم، عاشورا و ظهور بقیه‌الله(عج) را در اختیار دارد که هر کدام از این موارد نباشد ما به هدف غایی نمی‌رسیم.

این استاد حوزه علمیه درباره نگاه قرآن و عترت به انسان و جهان خلقت، بیان کرد: با نگاه به نظریات شرقی و غربی و مقایسه آن با نظر قرآن و عترت درباره انسان متوجه می‌شویم که زیباترین و آگاهانه‌ترین نگاه مربوط به قرآن و عترت است.

وی افزود: قرآن مجید دنیای انسان را تجارت‌خانه معرفی کرده و هشدار داده که مراقب باشید دچار خسارت نشوید، عده بسیاری کمی سود بسیار زیادی می‌برند، برخی به سود اندک راضی می‌شوند و بسیاری دچار خسارت می‌شوند.

حجت‌الاسلام پورموسوی در ادامه گفت: امام هادی(ع) فرمودند: دنیا همچون بازار است که برخی در آن سود خوبی می برند و برخی دیگر ضرر می‌کنند دنیا مکان تمرین است که شما در آخرت سود ببرید.

وی با بیان اینکه در دنیا هر کس بتواند در اعمال نیک گوی سبقت را برباید اهل بهشت و هر کس جا بماند اهل جهنم می‌شود، ابراز کرد: همه ما در دنیا تاجر هستیم؛ آخرت صرفا ارزش‌ها و خوبی‌ها را می خرند که مشتری آن خداوند است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کس می خواهد از تجارت بسیار پرسود برخوردار شود که از هر خوشه آن ۷۰۰ برابر برداشت کند باید بندگی و اعمال نیک او خالص برای خدا باشد، گفت: ولایت امیرمومنان امام علی(ع)، احترام و نیکی به والدین، رعایت تقوای الهی، معرفت و شناخت امام زمان(ع) و نماز از جمله اعمال تجارت پرسود در دنیا است.

حجت‌الاسلام پورموسوی در پایان خاطرنشان کرد: هر گونه ریا، شرک است اما بدانید درباره امام حسین(ع) کسانی که برای رضای خدا به عزاداری تظاهر می‌کنند، ریاکار نیستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی