دزدان ماهری که صدای اهالی نسیم شهر را درآوردند/ خزانستان یا بهارستان؟


دزدان ماهری که صدای اهالی نسیم شهر را درآوردند/ خزانستان یا بهارستان؟

شهرستان بهارستان با سه آبادی، پس از سال‌ها هنوز درگیر مشکلات انتظامی است و امنیتش روز به روز کاهش پیدا می‌کند.

شهرستان بهارستان با سه آبادی، پس از سال‌ها هنوز درگیر مشکلات انتظامی است و امنیتش روز به روز کاهش پیدا می‌کند.

دزدان ماهری که صدای اهالی نسیم شهر را درآوردند/ خزانستان یا بهارستان؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با ۴۷ کیلومتری رانندگی به سمت جنوب غربی تهران به شهرستان بهارستان در نزدیکی رباط کریم می‌رسیم، شهری کوچک و دارای سه بخش نسیم شهر، گلستان و صالحیه، که هرکدامشان در مقیاس کوچکی از مساحت جمعیت چشمگیری را در خود جای داده است و مراتع و باغات بسیاری در راستای تأمین معاش اهالی این منطقه دارد.

معرفی شهرستان بهارستان فقط به صحبت درباره چند پارچه آبادی ختم نمی‌شود، بلکه این روز‌ها بی‌سروسامان بودن محلات شهرستان بهارستان و ازدیاد پرونده‌های سرقت از خودرو، منازل و زورگیری این بخش را پر رنگ‌تر از همیشه کرده است و ما هم به دعوت اهالی بخش نسیم شهر محله احمدآباد راهی شهرستان بهارستان شدیم.

بیشتر بخوانید؛ درگیری لفظی در شورای شهرستان گلستان + فیلم

ازدحام زباله در شانه‌های خاکی و بوی نامطبوعی که معرفی محله شده، نشان از عدم رسیدگی مسئولان به این شهر است. شهری که اهالی محلات آن درباره امنیتش چنین می‌گویند.

امانی یکی از اهالی بخش نسیم‌شهر، ضمن ابراز نارضایتی از امنیت این محله گفت: شبی نیست که در این محل خودرویی سرقت نشود یا لوازم آن به سرقت نرود. همین دو هفته پیش ماشین خودم را ساعت هشت شب دزدیدند و آخر همین هفته بود که خانه یکی اهالی محل را خالی کردند.

او ادامه داد: البته برخی از سرقت‌ها مثل سرقت لوازم خودرو فقط در شب انجام نمی‌شود، چند روز پیش از یکی از همسایه‌ها از خانه برای خرید بیرون آمد و وقتی برگشت خانه‌اش را دزد زده بود.

یعقوبی آهنگر بخش نسیم‌شهر با اشاره به اینکه روزانه حفاظ درب و پنجره برای اهالی محل درست می‌کند، بیان کرد: من خودم آهنگر هستم، اما همین چند روز پیش دزد حفاظ کولر مغازه‌ام را بریده و دینام کولر را دزدید. همه اهالی شاهد هستند. حتی چند هفته پیش برای درب خانه یکی از اهالی قفل و حفاظ درست کرده بودم، اما سارقان قفل را باز کرده و دیلم انداختن و وارد خانه شدند.

او افزود: ما هر کاری برای حفاظت کردیم و بار‌ها پیگیر دزدی‌ها از سمت پلیس شدیم، ولی آنگونه باید رسیدگی نشده است.

عمادی یکی از ریش سفیدان بخش نسیم شهر که چهل سال است در این منطقه زندگی می‌کند، با اشاره به امنیت این شهر و دیگر شهر‌های صالحیه و گلستان، درباره همکاری پلیس با مردم اظهار کرد: ما نمی‌گوییم پلیس همکاری با ما ندارد، اما بار‌ها درخواست اتاقک نگهبانی و گشت انتظامی در محله‌ها شدیم که حداقل در شب‌ها گشت انتظامی داشته باشیم و در روز از امنیت خیابان‌ها و خانه‌هایمان مطمئن شویم.

وعده‌های فرماندهی شهرستان بهارستان به اهالی نسیم‌شهر

سرهنگ چنگیزخانی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان در پاسخ به راهکار‌های ایجاد امنیت در منطقه نسیم شهر و دیگر شهر‌های گلستان و صالحیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: با توجه به اینکه ما در شهرستان بهارستان به صورت نقطه‌ای و محله‌ای و منطقه‌ای طرح هایمان را اجرایی کردیم آمار بدست آمده، در پنج ماهه اول امسال نسبت به آمار پنج ماهه اول سال ۹۷ حدود سه درصد کاهش جرائم سرقت بوده و در دستگیری‌هایمان ۶ درصد افزایش و در بحث کشفیات ۱۲ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

او با اشاره به افزایش سرقت خودرو و لوازم خودرو در شهرستان بهارستان و بخش نسیم شهر، ادامه داد: متاسفانه شهروندان در ساخت و ساز‌هایی شهرستان بهارستان که انجام می‌شود، پارکینگ را حذف می‌کنند. در واقع در آمار سیستمی ما حدود ۲۰ درصد سرقت خودرو و ۲۳ درصد سرقت هایمان درباره محتوایات و قطعات خودرو است. یعنی شما اگر حساب کنید ۵۲ درصد سرقت‌های شهرستان به نبود پارکینگ باز می‌گردد.

این مقام نیروی انتظامی ضمن قول رسیدگی بیشتر به امنیت مناطق نسیم شهر، گلستان و صالحیه، گفت: با اقداماتی که ما در شهرستان انجام دادیم، قرار شده تا با همکاری فرماندار و دادستان محترم در سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه پارکینگ‌های عمومی افتتاح کنیم تا مردم بتوانند خودرو‌های خودشان را آن جا پارک کنند و از این سرقت‌ها پیشگیری شود. همچنین برای جلوگیری از سرقت‌های منازل نیز گشت‌های پلیس را در این محلات افزایش خواهیم داد تا بحث سرقت منازل را هم در به حداقل (صفر) برسانیم.

حالا باید منتظر ماند و دید که تا چه اندازه مسئولان (نیروی انتظامی) بر سر قول‌هایی که داده‌اند، ایستادند و مشکلات اهالی نسیم شهر تا حدودی به حداقل می‌رسد. بحثی که شاید برای ما در حد طرح یک مسئله باشد و برای مردم این بخش دغدغه زندگیشان.

انتهای پیام/

قول فرماندهی شهرستان بهارستان برای تامین امنیت بیشتر این منطقه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی