به گزارش ایسنا، مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل ویندوز مدتهاست که با انتشار پیام و بیانیه‌های مختلف برای پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی همچون ویندوز ۷، سعی دارد که توجه کاربران رایانه‌های ویندوزی را به سمت و سوی دانلود، دریافت و نصب ویندوز ۱۰ به عنوان جدیدترین نسخه از این سیستم‌عامل جلب کند اما بر اساس آمار و گزارش‌های قبلی، روند کوچ کاربران از نسخه‌های قدیمی به ویندوز ۱۰ بسیار کند تر از حد تصور کارشناسان و مدیران مایکروسافت بوده است به گونه‌ای که آنها به طور قطع علام کردند که تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، هرگونه پشتیبانی از ویندوز ۷ را قطع کرده و کاربرانی که همچنان تمایل دارند از این نسخه استفاده کنند، در صورت مواجهه با آسیب پذیری‌های امنیتی و یا نیاز به دریافت به روزرسانی های نرم افزاری، نمی‌توانند از این شرکت انتظار پشتیبانی داشته باشند.

حالا تازه‌ترین اخبار و آمارهای منتشر شده در وب سایت دیجیتال ترندز نشان می‌دهد که مایکروسافت بالاخره به مرز دلخواه و موردنظر خود نزدیک شده و تعداد کاربران و دریافت کنندگان ویندوز ۱۰ آن از مرز ۹۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است. بدین ترتیب مایکروسافت موفق به ثبت یک رکورد جدید برای ویندوز ۱۰ شده است که انتظار می رود سرعت شیب صعودی این روند در ماههای آتی و پیش از پایان سال جاری میلادی به شدت افزایش یابد و از یک میلیارد کاربر نیز بگذرد.

یوسف مهدی، معاون مدیریت بخش تحقیقات و دستگاههای شرکت مایکروسافت، نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود در مورد این موفقیت و رکورد جدید برای ویندوز ۱۰ نوشت و آن را یک دستاورد بزرگ برای مایکروسافت نامید.

به نظر می‌رسد که در شمارش تعداد کاربران ویندوز ۱۰، بجز رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، سایر دستگاههای الکترونیکی و هوشمندی که توسط مایکروسافت توسعه داده شده اند، نیز دخیل بوده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به عینک‌های هوشمند هولولنز مایکروسافت، سرفیس پرو هاب و کنسول‌های بازی ایکس‌باکس وان اشاره کرد. هرچند که به گفته تحلیلگران، این دستگاهها بخش بسیار کوچکی از تعداد دستگاههای مبتنی بر ویندوز ۱۰ را تشکیل می‌دهند و بدون شک این ارقام بیشتر مربوط به رایانه های شخصی (PC) می‌شود.