اولین نشست «نخبگان معمر مسجدی» برگزار می‌شود


اولین نشست «نخبگان معمر مسجدی» برگزار می‌شود

آیت‌الله نجفی بیان کرد: اولین نشست نخبگان معمر مسجدی با سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی و با هدف بهره‌گیری از تجارب علمای تراز، در مسجد شهید مطهری برگزار می‌شود.

آیت ‌الله «ضیاءالدین نجفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با انتقاد از عملکرد مرکز رسیدگی به امور مساجد در کم توجهی به ائمه جماعات معمر و پیشکسوت استان تهران، اظهار کرد: این مرکز باید به صورت مرتب از احوال این دسته از ائمه جماعات جویا شود و با تشکیل هسته ای، از نظرات و تجارب ائمه جماعات معمر و پیشکسوت استفاده کند. همین کم توجهی در عدم حضور یا حضور بسیار کمرنگ علمای تراز اول تهران در برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد هم بروز کرده است.

امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم(ص) افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد در دوره جدید فعالیت یعنی از زمان حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده، رویکردی جدید را در پیش گرفته و قرار است نشست های دوره ای با حضور ائمه جماعات باسابقه تهران برگزار کند که بسیار امیدبخش است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نخستین نشست «نخبگان مسجدی» در دوره جدید مدیریتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، یکشنبه، هفتم مهرماه از ساعت 14 تا 16 با سخنرانی آیت الله محمد امامی کاشانی، تولیت مدرسه شهید مطهری در مسجد شهید مطهری برگزار می شود.

نجفی ادامه داد: جمعی از علمای تهران که از شاگردان آیت الله العظمی سید حسین بروجردی، امام خمینی (ره)، آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی و برخی دیگر از مراجع معظم تقلید برجسته عصر حاضر بودند، همچون آیات، حیدرعلی جلالی خمینی، وصی امام خمینی (ره) و تولیت مسجد و حوزه علمیه احمدیه، سید علی اصغر هاشمی علیا، تولیت مسجد و حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر، سید مختار میرعظیمی، تولیت مسجد و حسینیه حضرت ولی عصر (عج) شهرک حضرت ولی عصر (عج) و محمد تقی وحیدی گلپایگانی، از موسسان مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته انقلابی اسلامی، در این نشست حضور دارند.

وی تاکید کرد: علمای برجسته و تراز اول تهران که دارای سابقه علمی مشخص و پیشینه انقلابی ارزشمند هستند و همیشه در مسیر امام خمینی (ره)‌ و مقام معظم رهبری و در یک کلام، ولی فقیه حرکت کرده اند، نیازی به دیده شدن از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد یا هر نهاد و دستگاه فرهنگی و تبلیغی ندارند، بلکه این این مراکز باید از ظرفیت این اشخاص در پیشبرد بهتر امور استفاده کنند.

یادآور می شود، مسجد و مدرسه شهید مطهری در تهران، میدان بهارستان، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!