مشمولان وظیفه عمومی کرمان در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند  


مشمولان وظیفه عمومی کرمان در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند  

کرمان - ایرنا - به گفته معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان تا روز گذشته یک هزار و 341 نفر مشمول وظیفه عمومی از این استان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) سال جاری نام نویسی کرده اند و پیش‌بینی می‌شود، تعداد آنان به سه هزار نفر برسد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ "قاسم اسدی" روز چهارشنبه در نشست خبری با محوریت شرایط سفر مشمولان وظیفه عمومی به عتبات عالیات افزود: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مشمولان وظیفه عمومی استان کرمان که از طریق اینترنت ثبت‌نام کرده بودند در همایش بزرگ اربعین شرکت کردند.

وی اظهار داشت: به منظور تکریم و رضایتمندی مشمولان وظیفه عمومی که خواستار سفر به عتبات عالیات هستند صدور مجوز اینترنتی خروج از کشور برای مشمولان غیرغایب، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب حوزه‌های علمیه، متعهدین خدمت که تعهد آنان در سامانه پلیس +۱۰ ثبت شده باشد، دارندگان برگ اعزام به خدمت بدون غیبت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ یا سایت پلیس انجام می شود.

وی تاکید کرد: نام نویسی زائران عتبات عالیات که مشمول وظیفه عمومی هستند از هفتم مهرماه تا ۱۰ آبان‌ماه امسال بدون سپرده وثیقه انجام می شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان به قانون خرید خدمت اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمار در استان کرمان حدود سه هزار نفر خرید خدمت داشتیم، اما قانون خرید خدمت در۳۱ فروردین امسال پایان یافته اما برخی افراد درخواست خود را سال قبل در سیستم ثبت کرده و تا پایان امسال می‌توانند به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند.

وی به ۶۳ قانون وظیفه عمومی (مشمولین غایب و فراری) نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدا فرد را احضار و اعزام به خدمت می‌کنیم و اگر تمکین نکرد پیگیری‌های قضایی صورت می‌گیرد.

سرهنگ اسدی بیان کرد: در زمینه میزان جریمه افراد غایب از خدمت سربازی نیز اگر فرد یک سال غیبت داشته و یا فراری باشد باید هزینه یک سرباز را پرداخت کند و اگر در مرحله دوم و سوم باشد باید هزینه سه سرباز را پرداخت کند و در صورت پرداخت نکردن هزینه به دستگاه قضا معرفی می‌شود.

وی محل خدمت مشمولان تک فرزند را طبق قانون در نزدیکی محل سکونتشان اعللام کرد و افزود: مشمولانی که درخواست معافیت پزشکی دارند در ابتدا از طریق پلیس + ۱۰ اقدام کنند و سپس پرونده در کمیسیون‌های پزشکی مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد، کفالت نیز شامل افرادی که ولی سن بالای ۷۰ سال داشته باشد.

۳۰۲۹/ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب