مرحله اول ساخت تله فیلم «یاسین» در قم پایان یافت


مرحله اول ساخت تله فیلم «یاسین» در قم پایان یافت

قم- ایرنا - نویسنده و کارگردان فیلم یاسین، این اثر را روایت گر عشق شیعه و سنی به اباعبدالله و وحدت میان ایران و عراق دانست و گفت: گام نخست این فیلم داستانی و دراماتیک با موضوع پیاده‌روی اربعین درقم به پایان رسیده و گام دوم آن نیز روزهای آینده در عراق آغاز می‌شود.

علی بیطرفان روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، تله فیلم «یاسین» را نخستین فیلم سینمایی داستانی و دراماتیک با موضوع اربعین دانست و افزود: این فیلم ۹۰ دقیقه ای به سفارش معاونت امور استان‌های سیما درحال تولید است و با تکمیل آن از شبکههای مختلف سیما پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم برداری این فیلم در ایران و عراق انجام می شود گفت: تصویر برداری این فیلم از ۵ شهریور در خرمشهر شروع شد و ۲۴ شهریور در قم به پایان رسید ضمن اینکه تصویربرداری بخش عراق نیز در ایام پیاده روی اربعین در این کشور انجام می‌شود.

کارگردان فیلم یاسین،‌ پیاده روی اربعین را جریانی تاریخ ساز و بین المللی دانست و ادامه داد: گام دوم فیلمبرداری این تله فیلم از ۱۰ مهرماه جاری در عراق شروع می شود و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

بیطرفان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فیلمبرداری این فیلم در ایران ضبط شده است، ادامه داد: به منظور آماده سازی این فیلم برای پخش در ایام اربعین، کار تدوین، صداگذاری و موسیقی این اثر به صورت همزمان با شروع تصویر برداری آغاز شده و بصورت فشرده ادامه دارد.

وی با اشاره به عوامل این فیلم گفت: محمدتقی انصاری تهیه کننده، حمید رحیم زاده تصویربرداری، مهرداد دادگری صدا بردار، فرانک حمزه ای راح صحنه و لباس، محمد بیطرفان تدوین، محمد باقر یونسی نژاد مدیر تولید، مجتبی مصدق دستیارتهیه، محمد عرفان منش مدیر تدارکات و همچنین زهرا توکلی و محمد نعمت مسئولیت گریم در این فیلم را به عهده داشتند.

نویسنده و کارگردان این فیلم، ادامه داد: همچنین دراین فیلم سجاد بیطرفان منشی صحنه،‌ امین علوی، علی امیریان و محمد صادقی به عنوان دستیاران صحنه، محمود حمیدی و رستم حمیدی به عنوان دستیاران تصویر و همچنین محمد بیطرفان و عزیز اسلامی علیرضا عباسپور نیز به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردان در این فیلم مسئولیت دارند.

بیطرفان افزود: همچنین دراین فیلم عمار تفتی، آزاده ریاضی، مهران رجبی، کیانوش گرامی، سید حسن محیط زاده، حنانه امینی، اصغر نیکخواه، هادی افضلی، محمد حاج بابایی، وحید نوری، علیرضا عباسپور، حسن فتاحی، محمد باقر یونسی نژاد، امیر حسین دیراوی، یحیی الشوکی، حسن ارمک، جلال جلالی و عادل الحمدان به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم، قصه زوج جوانی است که برای ارسال ملزومات خریداری شده یک موکب در کربلا تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند اما اراده ای در پس پرده، بار موکب را به عمق خاک عراق و در روستایی سنی نشین هدایت می کند. روستایی که تشنه خدمت به زوار امام حسین(ع) است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...