سرنوشت نا معلوم 2 کارگر غیربومی در نزاع دسته جمعی طارم


سرنوشت نا معلوم 2 کارگر غیربومی در نزاع دسته جمعی طارم

زنجان - ایرنا - بر اثر نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای شهرستان طارم و ادامه آن در حومه شهر منجیل استان گیلان 2 نفر مفقود و 6 نفر مجروح شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این حادثه که عصر یکشنبه/ ۳۱ شهریور ماه سال جاری رخ داد، تعدادی از کارگران غیربومی با باغداران زیتون در یکی از باغ های روستای هندی کندی شهرستان طارم ابتدا با یکدیگر به صورت لفظی درگیر شده و در ادامه درگیری فیزیکی پیدا می‌کنند که در این درگیری باغداران زیتون توسط کارگران مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

سرهنگ داود مرادی اظهار داشت: پس از گزارش این حادثه، ماموران انتظامی در کوتاهترین زمان در محل حاضر و اقدام به شناسایی شرکت کنندگان در این نزاع می‌کنند و با وساطت ماموران و خارج کردن کارگران غیر بومی از روستا این نزاع دسته جمعی به پایان می رسد و برای جلوگیری از هر نوع تشنج و درگیری مجدد، کارگران غیر بومی در یکی از پاسگاههای انتظامی طارم شب را سپری می کنند.

وی عنوان کرد: فردای آن روز به علت شکایت این باغداران از کارگران، طرفین دعوا در دادگستری شهرستان حاضر شده و در نهایت با رضایت طرفین پرونده این درگیری مختومه اعلام می شود.

سرهنگ مرادی ضمن اشاره به حساسیت موضوع افزود: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته و جهت جلوگیری از هر نوع درگیری مجدد، ماموران نیروی انتظامی طارم کارگران غیربومی را تا ۱۵ کیلومتر خارج از حوزه انتظامی شهرستان مشایعت می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان طارم ضمن تایید درگیری مجدد این دو گروه حوالی شهر منجیل در حوزه استحفاظی استان گیلان، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده این دو گروه برای بار دوم در جاده منجیل- طارم درگیر شده که از هشت کارگر ۶ نفر آنان به شدت مجروح شده که برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان ۳۱ خرداد شهر منجیل منتقل می شوند.

مرادی اظهار داشت: بعد از بهبودی کامل مجروحین و ترخیص آنها از بیمارستان، آنها اذعان می کنند که دو نفر دیگر از دوستانشان به علت شدت درگیری در سد منجیل سقوط کرده و غرق شده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزاع اصلی در حوزه انتظامی استان گیلان صورت گرفته، جستجو برای پیدا کردن ۲ کارگر مفقود شده در این حادثه توسط غواصان ادامه دارد و همچنین علت و نحوه درگیری، توسط نیروی انتظامی شهرستان رودبار در دست تحقیق و بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

سرهنگ مرادی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی در بین مردم جهت جلوگیری از هر نوع نزاع و درگیری به علت موضوع های کوچک، از مردم خواست در صورت برخورد با موارد خلاف قانون و مقرارت و روبرو شدن با آسیب های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
۹۸۸۶/۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم