دادستان نظامی جدید چهارمحال و بختیاری معرفی شد


دادستان نظامی جدید چهارمحال و بختیاری معرفی شد

با حضور معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و مقامات قضایی و نظامی و انتظامی استان، دادستان نظامی جدید استان معرفی شد.

به گزارش ایسنا، احمدرضا بهرامی سوم مهرماه در این آیین ضمن گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس و احترام به روح بلند و پرفتوح امام(ره) و شهدای دفاع مقدس و تسلیت سالگرد شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: بر اساس اصل 172 قانون اساسی، رسیدگی به جرایم نظامی و انتظامی بر عهده سازمان قضایی نیروهای مسلح است که قوانین مصوب مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز اجازه خاص مقام معظم رهبری در ادامه روند رسیدگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح علم و بیرق جامعه هستند، ادامه داد: تا زمانی که نیروهای مسلح مقتدر و قوی باشند یعنی بیرق مملکت در اهتزاز است و کشور و ملت رمق دارند.

رئیس کل دادگستری استان تقویت نیروهای مسلح را به معنای تقویت صلابت کشور دانست و تصریح کرد: دشمنان هر کشور به نیروهای مسلح آن کشور طمع می‌کنند، چرا که اگر نیروی نظامی به دشمن بپیوندد، کار تمام است.

وی با تأکید بر اینکه در مملکت ما نیروهای مسلح نوکر اجانب نیستند، گفت: آنان نوکر، خادم و همراه مردمند و اگر نیروی مسلح واقعی و الهی باشد، اگرچه تجهیزاتش ضعیف باشد پیروز است، چرا که اگر بکشد یا کشته شود، پیروزی واقعی با اوست.

بهرامی تأکید کرد: نیروهای مسلح در تمام مواقع تلخ اعم از حوادث و بلایای طبیعی در خدمت مردم بوده‌اند و این بسیار ارزشمند است.

وی خطاب به نیروهای مسلح، گفت: از تشرها یا وعده‌های دشمن تأثیر نگیرید بلکه فرماندهان خود یعنی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهید و از منویات ایشان پیروی کنید که در تمام زمینه‌ها و از جمله در عرصه نظامی مایه اقتدار کشور هستند.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص رسالت سازمان قضایی نیروهای مسلح، تأکید کرد: این سازمان باید از صلابت و سلامت نیروهای مسلح مراقبت و دست‌های پلید را کوتاه کند و نیروهای مخرب را شناسایی و امر را اصلاح کند تا جمعی پاک و دلگرم و تلاش‌گر به مردم خدمت ارایه بدهند.

وی در ادامه تأکید کرد: سازمان قضایی باید برای حفظ نیروهای خود، پیشگیری را بر وقوع جرم ارجح بداند و با آموزش مستمر نیروهای نظامی، انتظامی، قضات و ... در جهت رعایت تقوای الهی در نیروهای خود و نیز کسب فضایل کوشا باشد.

بهرامی با بیان اینکه بروز تخلفات در هر ارگانی چه مسلح و چه غیرمسلح غیرقابل اجتناب است، تصریح کرد: در امر قضاوت نباید به سطح افراد نگاه شود و همه به یک دید قضاوت شوند چرا که برخورد با مفسده به معنای تقویت مجموعه است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه به امیران و سرداران امید بیشتری بسته شده پس وظیفه‌شان سنگین‌تر است، افزود: با همین نگاه، تخلفات آن‌ها نیز چشمگیرتر است و چون فرد متخلف درجه‌دار است، با او به بهانه خدشه‌دار شدن آبروی نظام مدارا نمی‌شود.

وی تأکید کرد: البته نیروهای مسلح استان ما همگی سالم، انقلابی، باانگیزه و مقتدر و پایبند به نظام و ولایت هستند اما در حالت کلی باید گفت که با تخلفات افراد سطوح بالاتر باید برخورد شود تا نا امیدی و بدبینی ملت را به دنبال نداشته باشد.

بهرامی در پایان تأکید کرد: قضات، سرداران و امیران باید سازندگی را از خود آغاز کنند تا زیرمجموعه نیز به آنان امیدوار شوند و اگر اینگونه نباشد، قادر به جبران تبعات آن نخواهیم بود.

در ادامه این مراسم سیدعلی سیدحقی، دادستان نظامی جدید استان اظهار کرد: بر اساس اصل 156 قانون اساسی و در بندِ پنج، پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه است، سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز وظیفه خود می‌داند در راستای اجرای این وظیفه تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم برگزاری کلاس‌ و آگاهی‌بخشی که تأکید مقام معظم رهبری نیز هست، در اولویت قرار دارد که امیدواریم در این مسیر و در راستای سیاست قوه قضاییه به خوبی پیش برویم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته