تلفات جاده‌ای مهاباد 15 درصد کاهش یافت


تلفات جاده‌ای مهاباد 15 درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شمار تلفات جاده ای مربوط به سوانح رانندگی در این شهرستان 15 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ رضا ظهیریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نیمه نخست امسال در مجموع ۱۷ نفر در جاده‌های برون شهری حوزه این شهرستان جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده‌است.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۲ نفر در تصادفات درون شهری مهاباد جان باخته اند.

وی در خصوص عملکرد ۶ ماهه این فرماندهی در حوزه مواد مخدر گفت: امسال میزان کشف انواع مواد مخدر ۳۷ درصد افزایش یافته که بیشترین آن به ترتیب مربوط به مواد مخدر حشیش، هرویین، تریاک و شیشه است.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۶۰ درصد سرقت از منازل و ۳۴ درصد سرقت از خودروها کاهش یافته است، افزود: امسال بیش از ۸۸ درصد سرقت‌های سطح این شهرستان کشف و اموال تحویل مالباختگان شده‌است.

سرهنگ ظهیریان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر هیچ سرقت مسلحانه‌ای در این شهرستان ثبت نشده است، عنوان کرد: میزان جرایم خشن شامل زورگیری، راهزنی و گروگان‌گیری نیز با تلاش ماموران این انتظامی ۴۴ درصد نسبت به ۶ ماهه سال قبل کاهش یافته‌است.

وی همچنین از افزایش ۲ برابری کشفیات قرص‌های روانگردان در مهاباد خبر داد و گفت: دستگیری تعداد معتادان متجاهر و عوامل توزیع مواد مخدر نیز در این شهرستان به ترتیب ۴۸ و ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته‌است.

سرهنگ ظهیریان برقراری امنیت پایدار در جامعه را در گرو مشارکت جمعی و تعامل مردم با نیروی انتظامی برشمرد و افزود: ارتقا و تامین امنیت پایدار در جامعه در سایه همدلی، همراهی و مشارکت بیش از پیش مردم با پلیس تحقق می‌یابد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای سه کلانتری است.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج‌گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022