دانشگاه ها سال آینده به مرکز پایش و تندرستی تجهیز می شوند


دانشگاه ها سال آینده به مرکز پایش و تندرستی تجهیز می شوند

ایلام- ایرنا- معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه هم اکنون 71 دانشگاه در کشور دارای مرکز پایش و تندرستی هستند، گفت: تا سال آینده تمام دانشگاه ها به این مرکز تجهیز می شوند.

به‌ گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در ایلام اظهار داشت: در حوزه روانی و آسیب های اجتماعی، چند سالی است طرح پایش در قالب طرح سیمای زندگی دانشجویی انجام می شود و این طرح تاکنون سه بار انجام شده و نتایج مثبتی از آسیب های اجتماعی در بین دانشجویان داشته است.

وی افزود: ایجاد مرکز پایش سلامت و تندرستی دانشجویان را اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان پیگیری می کند، تلاش خواهیم کرد تا سال آینده در سطح تمامی دانشگاه ها، این مرکز پایش راه اندازی شده و هیچ دانشگاهی نباشد که این مرکز را نداشته باشد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: گام دوم برنامه ها توسعه فضاهای ورزشی در دانشگاه هاست، در حال حاضر این فضا ۲ متر مربع بوده که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه آنرا به ۲،۵ مترمربع افزایش دهیم.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره افزایش جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ها گفت: یکی از رویکردهای وزارت علوم تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور است که به ۲ شیوه اعطای بورس و هزینه شخصی انجام می‌شود

وی اضافه کرد: هم اینک ۳۹ هزار نفر دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در ایران مشغول تحصیل هستند که این آمار نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بهسازی فضای خوابگاه‌های دانشجویی افزود: طرح ارتقا سراها و خوابگاه‌ها در چند سال گذشته در وزارت علوم پیگیری شده و با رتبه بندی خوابگاه‌ها فضاهای فرسوده ارتقا کیفی یافته است.

به گفته صدیقی امسال ۱۰۲ خوابگاه دانشجویی در اجرای این طرح تعمیر و مرمت کامل شدند.

صدیقی با بیان اینکه ۱۲ هزار ظرفیت خوابگاه های دانشجویی اضافه شده است، یادآور شد: امیدواریم امسال با اتمام پروژه های در دست اجرا ظرفیت خوابگاه های دانشجویی ۷۵ هزار نفر دیگر افزوده شود.

وی از تکمیل ۱۰۷ اتاق در سراهای دانشجویی خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۲۵ پروژه کف پوش تا پایان سال در سطح دانشگاه ها تکمیل و به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر علوم و ئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: در بخش تربیت بدنی و فضاهای ورزشی نیز طرح چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم‌ که امسال و تا پایان‌ مهرماه ۳۵ طرح افتتاح و به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر علوم و ئیس سازمان امور دانشجویان امروز چهارشنبه برای شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به استان ایلام سفر کرد.

۳۰۳۲/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد