2 هزار نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس البرز گشایش یافت


2 هزار نمایشگاه دفاع مقدس در مدارس البرز گشایش یافت

کرج - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت ماه محرم و هفته دفاع مقدس 2 هزار نمایشگاه با عنوان ما پیروزیم در مدارس این استان گشایش یافت.

فرشته فهمیده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این نمایشگاه‌ها در مدارس ابتدایی و متوسطه با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با واقعه عاشورا و حماسه‌آفرینی ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس دایر شد.

وی بیان داشت : بصیرت‌افزایی، انگیزه‌بخشی، رفتارسازی، و الگوآفرینی در بین دانش‌آموزان از اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه‌ها در مدارس البرز را تشکیل می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: با این اقدام نه تنها یاد و خاطره رشادت‌های غیور مردان میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و همچنین مدافعین حرم آل‌الله گرامی داشته می‌شود، اضافه کرد: در این نمایشگاه به زبان قلم و هنر بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز تاکید شده است.

فهمیده اضافه کرد: امام حسین(ع) درس آزادگی و دینداری و امر به معروف و نهی از منکر و ذوب شدن در خدا را به مردم داد که در این نمایشگاه ها کوشیده‌ایم دانش‌آموزان با این درس‌ها از طریق کتاب و پیام‌های آموزشی آشنایی پیدا کنند.

وی از آزاده زیستن، وظیفه‌شناسی، قانونمندی، خدمت صادقانه، نترسیدن از کار و تلاش، نه گفتن به خلاف به غیرقانون و بی‌عدالتی را به عنوان پیام‌های آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه ها یاد کرد.

این مسوول تصریح کرد: یادآوری حماسه‌آفرینی مردم در دوران انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش گفتمان انقلابی، تقویت وحدت و همدلی در بین دانش‌آموزان و تاکید بر ولایت‌مداری از محورهای موضوعی این نمایشگاه‌ها در مدارس البرز است.

فهمیده عنوان کرد: دانش‌آموزان در این نمایشگاه‌ها دانسته‌های خود را در زمینه قیام عاشورا، حماسه‌آفرینی شهدای گرانقدر و نقش حمایتی ملت ایران در دفاع از اسلام و انقلاب در قالب آثار هنری، فرهنگی و ادبی به نمایش گذاشتند.

وی گفت: این نمایشگاه‌ها به مدت دو هفته در مدارس و کانون‌های فرهنگی و تربیتی مدارس استان البرز دایر است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق