دره تندیس، جاذبه های گردشگری قشم


دره تندیس، جاذبه های گردشگری قشم

قشم جزیره زیبای کشورمان با داشتن جاذبه های بسیار مقصد سفرهای تفریحی و گردشگری بسیاری از مسافران داخلی و خارجی واقع می باشد که بسیاری از جاذبه های گردشگری قشم با داشتن قدمت بسیار و طبیعتی بی نظیر نظر و توجه گردشگران را از سراسر کشورمان به خود جلب کرده است.

دره تندیس، جاذبه های گردشگری قشم

از جمله جاذبه های گردشگری قشم می توان به دره تندیس اشاره کرد که از جنگل حرا حرکت کرده و به سوی روستای طبل بروید و به سمت سلخ بپیچید و با ادامه دادن به راه در نزدیکی های بام قشم به دره تندیس خواهید رسید. این دره به دلیل داشتن تندیس های بسیار بزرگش به این اسم نامگذاری شده است و منظره ای جذاب و خیره کننده ای را به وجود آورده است. دره تندیس از جاذبه های گردشگری قشم همانند دره ستارگان بوده اما وسعت آن بسیار بزرگ تر از دره ستارگان می باشد و هر گردشگر و مسافر با حضور در این منطقه جذب و خیره تندیس های بزرگ خواهند شد. بسیاری از افرادی که اطلاعات کاملی درباره دره تندیس ندارند با حضور در این مکان شاید باور نکنند که زمانی در این منطقه دریا وجود داشته و محل زندگی بسیاری از گونه ماهی ها و گیاهان دریایی بوده است. در این دره شما اشکال و تصاویر بی نظیری را که انگار هنرمندی ماهر آن ها را درست کرده است جلوه می دهد.

غار خربس، جاذبه های گردشگری قشم

از دیگر جاذبه های گردشگری قشم در تور قشم ارزان می توان به غار خربس اشاره نمود که از شگفت انگیزترین پدیده‌ها واقع در این جزیره می‌باشد. این غار در فاصله ۱۵ کیلومتری قشم در روستای خربس قرار گرفته است. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته به دست محققان می‌توان گفت: قدمت این غار به دوره ماد‌ها می‌رسد که بر پیشانی کوهی مشرف به ساحل جنوبی قشم با ۴ دهانه واقع شده که دارای ۲۰ الی ۳۰ متر ارتفاع می‌باشند. غار خربس از جاذبه‌های گردشگری قشم پدیده‌ای کهن زمین شناسی بوده و از جالب‌ترین و جذاب‌ترین اماکن دیدنی در این جزیره می‌باشد که گردشگران و مسافران می‌توانند با تور قشم فرصت بازدید از این مناطق را داشته باشند. این غار با داشتن دهلیز‌ها و اتاق‌های متعدد در ابعاد مختلف و چشمه‌های گوناگون مجموعه‌ای بسیار منحصر به فرد و خاص می‌باشد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این جاذبه می‌توان به معماری صخره‌ای آن اشاره نمود که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌سازد.

قلعه پرتغالی قشم، جاذبه های گردشگری قشم

به گزارش سفر باتو ، قلعه پرتغالی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قشم بوده و در سال ۱۵۰۷ به دستور آلفونسو آلکربرک در جزیره قشم بنا و ساخته شد و در سال ۵۷ به دست احسان یغمایی از زیر خاک بیرون کشیده شد. در سال ۱۳۷۹ با وقوع زلزله در فصل بهار خرابی ها و ویرانی هایی در این قلعه رخ داد و در طی کاوش های صورت گرفته ظروف چینی متعلق به چین، شیشه های ونیز و توپ های جنگی بسیاری یافت شد. قلعه پرتغالی قسم شامل انبار اسلحه، انبار آب، مقر فرماندهی، اتاق سربازها و زندان و کلیسا می باشد قلعه پرتغالی از جمله جاذبه های گردشگری قشم با داشتن مساحت ۲ هزار متر مجموعه ای بسیار بزرگ بوده و از گچ و آهک و ملات ساخته و بنا شده است. این قلعه تاریخی از جمله جاذبه های گردشگری قسم از طرف میراث فرهنگی کشور تصمیم به مرمت گرفته شد در حالی که پرتغالی ها قصد بازسازی دوباره این قلعه را داشتند اما با این تصمیم موافقت نشد. گردشگران و مسافران که در تور قسم ثبت نام می کنند می توانند با سرویس های گردشگری خود را به این منطقه رسانده و از این قلعه تاریخی دیدن نمایند.

تور های لحظه آخری قیمت مناسب را در سایت سفر باتو ببنید.

نیایشگاه ناهید، جاذبه های گردشگری قشم

نمایشگاه ناهید از باستانی ترین و قدیمی ترین جاذبه های گردشگری قشم بوده و در زمان های باستان به آگاهی و یا آناهیتا نیز شناخته می شده است. آناهیتا به معنای خدای آب ها بوده و در میان مردم آن زمان از اعتقادات مذهبی به شمار می رفته است. براساس گفته ها این نمایشگاه مکان عبادت زرتشتیان بوده و برای پرستش خدا به این مکان مراجعه می کردند. نمایشگاه ناهید در جاده درگهان در تپه کولغان واقع شده است که فاصله ای حدود ۵ کیلومتر از شمال غرب قسم قرار دارد. گردشگران و مسافران با تور قشم می توانند از آثار تاریخی برجای مانده در این منطقه دیدن نمایند. تماشای مناظر از بالای تپه برای افراد بسیار جذاب و جالب خواهد بود هم چنین این نیایشگاه از جمله جاذبه های گردشگری قشم دارای اتاق های ارائه و حوض هایی با ۱۲ متر طول و ۴ متر عرض و چاله هایی برای ذخیره آب باران تشکیل شده است. قبرهایی نیز در این مکان قابل مشاهده می باشد که نشان از آثار تاریخی و قدمت این نمایشگاه می باشد در سفر به این شهر حتما نمایشگاه ناهید را در میان بازدید از جاذبه های گردشگری قشم قرار دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !