چگونه 48 ساعت وقت خود را در آنتالیا ترکیه بگذرانیم؟


چگونه 48 ساعت وقت خود را در آنتالیا ترکیه بگذرانیم؟

شهری پر از تاریخ که مشرف‌به دریا عمیق نیلگون است، در آنتالیا و اطراف آن چیزهای زیادی برای دیدن و انجام وجود دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام توریاب، اگر تنها دو روز فرصت دارید یکی از محبوب‌ترین شهرهای تفریحی تابستانی ترکیه را ببینید، این مطلب را بررسی کنید.

روز اول

-صبح

یکی از مهم­ترین دیدنی‌های تاریخی آنتالیا، دروازه هادریان است که مربوط به سال ۱۳۰AD است و به مناسبت بزرگداشت بازدید امپراتور روم هادریان ساخته‌ شده است. با عبور از این دروازه، می‌توانید درست به شهر قدیمی آنتالیا که با نام Kaleiçi نیز شناخته می‌شود قدم بزنید و خیابان‌­های باریک سنگی، صخره­‌های قدیمی و خانه‌های چوبی، مسجد مناره شکسته (معبد رومی سابق که در قرن ۲ بعد از میلاد ساخته‌شده است) را کاوش کنید و برخی فعالیت‌های دل‌چسب را انجام دهید. خرید در بسیاری از مغازه‌های سوغاتی زیبا در اطراف را نیز فراموش نکنید.

چگونه 48 ساعت وقت خود را در آنتالیا ترکیه بگذرانیم؟

-بعدازظهر

اگر از طرفداران بورک (börek) هستید (غذایی با لایه‌های خمیری پر از مواد مختلف که پس از پخته شدن ترد و خوشمزه می­‌شود)، توصیه می­‌کنیم حتماً در رستوران Bçirekçi Tevfik متوقف شوید تا بهترین börek در آنتالیا را بخورید. از دهه ۱۹۳۰ میلادی، خمیر نازک بورک به‌صورت تخصصی با دست ورزیده شده و سپس با ترکیباتی مانند پنیر لور، پنیر سفید با جعفری یا گوشت چرخ‌کرده پر می‌شود. بورک شیرین نیز که با پودر قند تفت‌داده می­شود نیز موردعلاقه محلیان و گردشگران تور آنتالیا هست. بعد از ناهار، با بازدید از موزه زیبای آنتالیا کمی بیشتر به تاریخ غنی گذشته آنتالیا سفر کنید! این موزه زیبا، یکی از بزرگ‌ترین موزه­‌های ترکیه محسوب می­‌شود که دارای سیزده سالن هست. موزه آنتالیا شامل مجسمه‌های خیره‌کننده‌ای از دوران روم باستان، موزائیک های دوره بیزانس و کتیبه‌های دوره عثمانی و جاذبه‌­های تاریخی بی‌شمار دیگر هست.

چگونه 48 ساعت وقت خود را در آنتالیا ترکیه بگذرانیم؟

-غروب و شب

بازدید از آنتالیا بدون امتحان کردن غذاهای دریایی خوشمزه طبخ شده به سبک سنتی ترکیه کامل نخواهد بودِ! یکی از بهترین رستوران­‌های غذاهای دریایی در سطح شهر، خانه ماهی آنتالیا (Antalya Balık Evi) هست که مکان مناسبی برای انتخاب از میان تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌­ها و غذاهای دریایی مدیترانه هست.

برای تجربه جاذبه­‌های بی‌شمار شهر زیبای آنتالیا با قیمتی ارزان و کیفیت مناسب، می­‌توانید در تور ارزان آنتالیا ثبت‌نام کنید.

روز دوم

-صبح

پس از یک روز آشنایی با آنتالیا، زمان آن رسیده است که به زیباترین و دورافتاده‌ترین شهر ساحلی این منطقه سفر کنید: travelralı. با حدود ۱.۵ ساعت رانندگی از مرکز شهر آنتالیا می‌توانید اتومبیلی را اجاره کرده یا dolmuş (اتوبوس کوچک) را که به سمت Kumluca، Finike، Demre یا Kaş می‌رود سوار شوید و از راننده بخواهید که در محل تقاطع ıralı (جایی که یک اتوبوس دیگر قرار دارد) پیاده شوید. شما می‌­توانید در یکی از مراکز اقامت خانگی اقامت گزینید و صبح با اتوبوس به آنتالیا بازگردید.

چگونه 48 ساعت وقت خود را در آنتالیا ترکیه بگذرانیم؟

-بعدازظهر

پس از گذراندن روزی دلپذیر در کنار آب شفاف و نیلگون، به انتها بروید تا در مورد ویرانه‌های الیمپوس، شهری باستانی متعلق به امپراتوری لیکیان که در دوره هلنیستی ساخته‌شده است، کاوش کنید. بعد از قدم زدن در کنار رودخانه­‌ای که دارای بوته‌های گل و نهرهای کوچک است، می‌­توانید علائم را دنبال کنید تا ویرانه‌های شهر تاریخی از جمله بقایای یک معبد رومی، حمام سنتی باستانی ترکی و سایر موارد را ببینید.

یکی از بهترین مکان‌ها برای ناهاری خوشمزه در ساحل، رستوران Karakuş است که دارای منوی بسیار بزرگی است که شامل همه‌چیز از ماکارونی گرفته تا گوشت‌­های کبابی، ماهی تازه گرفته و انواع پیدای خانگی هست. اطمینان حاصل کنید که برای خنک شدن در آفتاب تابستان یک نوشیدنی سرد یخ سفارش دهید. منظره مشهور دیگر ایرال، شعله‌های ابدی Chimera (Yanartaş) است اما از قبل هشدار داده‌شده است - صعود به محل شعله‌های آتش بسیار دشوار است (اما ارزشش را دارد). این نام از منظره صخره‌ای که از آن گاز طبیعی از سوراخ‌های کوچک خارج می‌­شود و بلافاصله آتش می‌گیرد گرفته می­‌شود. به‌خصوص در شب منظره آن خیره‌کننده است. این سایت الهام‌بخش افسانه یونانی Chimera، موجودی که آتش نفس می‌کشید و بدن یک شیر، بز و مار را در اختیار داشت، هست.

-غروب و شب

پس‌ازآن پیاده‌روی چالش‌برانگیز، به رستوران Yörük بروید تا واقعاً از غذاهای کلاسیک‌تری که لذت ببرید! ما در مورد پیده صحبت می‌کنیم. تا زمانی که سفره شما انواع بی‌شماری کباب، ماهی تازه و انواع میوه، همه آنها آنقدر خوشمزه هستند که جای تعجب نیست که Yörük این­همه موردعلاقه افراد محلی و گردشگران باشد.

برای بازدیدی دل‌چسب و به‌یادماندنی از آنتالیا، درنگ نکرده و همین حالا از طریق تور لحظه آخری آنتالیا ثبت‌نام کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا