حاشیه‌ها و جلوه‌های یازدهمین نشست نقد کتاب در قم


حاشیه‌ها و جلوه‌های یازدهمین نشست نقد کتاب در قم

قم - ایرنا - عدم حضور «رضیه غبیشی» نویسنده کتاب «خانم کارکوب» که از جانبازان است، به علت کسالت ناشی از عوارض جانبازی، در نشست نقد این کتاب از حاشیه های نشست نقد کتاب در قم بود.   

یازدهمین نشست نقد کتاب، درباره کتاب «خانم کارکوب» که روایت زندگی مادر شهیدان عبدالجلیل، منصور و خلیل کارکوب‌زاده به قلم رضیه غُبیشی است، با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های بزرگوار شهیدان، جانبازان و ایثارگران و اصحاب فرهنگ و هنر استان قم در سالن غدیر برگزار شد.

طوبی معتمد لاری یکی از نویسندگان عرصه دفاع مقدس به عنوان منتقد کتاب مذکور، به بحث و بررسی درباره کتاب خانم کارکوب پرداخت و توضیحاتی را درباره کتاب و نیز این مادر شهید ارائه داد.

وی که همسر شهید سردار شعبانعلی عفیفه است، درباره همسر شهید گفت: همسرم در ماه معظم شعبان متولد و نیز جانباز شد و همچنین در همین ماه به شهادت رسید.

طوبی معتمد لاری، پیرو حضرت زینب کبری(س) بودن را از افتخارات خود دانست و تاکید کرد: باید از وقت های خود به بهترین نحو استفاده کنیم و پیرو راستین راه رسول گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشیم.

حاشیه‌ها و جلوه‌های یازدهمین نشست نقد کتاب در قم

مجری برنامه هنگام دعوت طوبی معتمد لاری برای سخنرانی به اشتباه نام کوچک وی را «فاطمه» معرفی و در اواسط برنامه اشتباه خود را اصلاح کرد که پس آن، معتمد لاری گفت: هنگامی که نام مرا فاطمه معرفی کردند، خوشحال شدم و از این بابت از حضرت فاطمه زهرا(س) تشکر کردم که امروز مرا به نام فاطمه معرفی کردند.

در سالن ورودی، در کنار تالار غدیر به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاهی از عکس های بانوان شهید استان قم برپا شده بود که در زیر این تصاویر، زمان و مکان شهادت این شهدا ذکر شده بود.

سن برگزاری این نشست، با تصویر نقاشی شده این سه شهید و تصویر پدر این شهدا و نیز کتاب هایی با موضوع های دفاع مقدس درباره شهیدان تزیین شده بود.

«حاتم ابتسام» مجری این برنامه، در طول برنامه بخش هایی از کتاب خانم کارکوب را برای شرکت کنندگان در این نشست خواند.

حاشیه‌ها و جلوه‌های یازدهمین نشست نقد کتاب در قم خانم «زهرا کارکو» مادر شهیدان عبدالجلیل، منصور و خلیل کارکوب‌زاده

پخش فیلم دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفرشان به استان قم در پاییز سال ۱۳۸۹ با این خانواده شهید و نیز اجرای دکلمه با موضوع دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این نشست بود.

در پایان مراسم میکروفون به مادر این شهید داده شد و از ایشان خواسته شد تا دعا کنند و این مادر شهید نیز برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کرد.

در پایان این مراسم از خانم «زهرا کارکو» مادر شهیدان عبدالجلیل، منصور و خلیل کارکوب‌زاده تجلیل به عمل آمد.

مرحوم خداداد کارکوب‌زاده، پدر این سه شهید نیز از رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس بوده است.

نخستین کتاب «رضیه غبیشی» از نویسندگان عرصه دفاع مقدس با عنوان «گنجینه رنج» کتابی است که درباره خاطرات خود نویسنده در زمان بمباران در دوران دفاع مقدس نوشته شده است و در سال ۱۳۷۸ منتشر شد.

از کتاب‌های دیگر این نویسنده که خود از جانبازان هشت سال دوران دفاع مقدس و همسر شهید است، می‌توان به کتاب «ملا صالح» اشاره کرد.

کتاب «خانم کارکوب» روایت زندگی مادر شهیدان عبدالجلیل، منصور و خلیل کارکوب‌زاده به قلم رضیه غُبیشی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده؛ کتاب مذکور در پنج فصل به زندگی مادر این شهید می‌پردازد و در بخشی از این کتاب نیز با عنوان «برگ آخر» نحوه دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده شهید بیان شده و در پایان کتاب عکس‌هایی از این خانواده شهید منتشر شده است.

چاپ دوم این کتاب، در شمارگان ۲ هزار نسخه توسط انتشارات شهید کاظمی به بازار نشر عرضه شده است.

این نشست توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بسیج دانش آموزی استان قم و انتشارات شهید کاظمی برگزار شد.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

طرح ملی «مهربانی در مهر»

مسئول روابط عمومی اداره کل کتاخانه های عمومی قم در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: امسال طرح ملی «مهربانی در مهر»، توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سراسر ایران اجرا شده و در هر استان اداره کل کتابخانه های عمومی متولی اجرای آن است که این طرح با هدف کمک به سیلزدگان کشور اجرا می شود.

مریم افشاری افزود: در این طرح کتاب و نوشت افزارهای ایرانی در قالب کمک های قشرهای گوناگون مردم، برخی از دستگاه های اجرایی و اعضای کتابخانه های عمومی جمع آوری می شود تا در اختیار سیلزدگان قرار بگیرد و از این طریق بتوانیم بخشی از آلام آنها را تسکین دهیم.

سیل در نخستین روزهای سال جاری منجر به خسارت های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات