رزمایش امنیتی محرم در منطقه اورامانات برگزار می‌شود


رزمایش امنیتی محرم در منطقه اورامانات برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه پاسداران از برگزاری رزمایش امنیتی محرم در منطقه اورامانات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار محمدنظر عظیمی در نشست خبری تشریح برنامه های رزمایش امنیتی محرم غرب کشور که امروز(سوم مهر) برگزار شد، اظهار کرد: امسال رزمایش امنیتی محرم بر اساس ابلاغیه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس توسط قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه و در منطقه اورامانات برگزار خواهد شد.

سردار عظیمی با بیان اینکه از مدت‌ها پیش کارهای مقدماتی برگزاری این رزمایش در کرمانشاه آغاز شده افزود: از ابتدای هفته دفاع مقدس اصل رزمایش با استقرار رده‌ها شروع شده و آماده سازی‌های لازم انجام شده است.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران با بیان اینکه فردا (چهارم مهر) روز اصلی اجرای رزمایش است، گفت: این رزمایش با حضور یگان‌های استان کرمانشاه شامل لشکر نبی اکرم(ص) و تیپ انصارالرسول که عمدتاً از رزمندگان بومی منطقه هستند، برگزار خواهد شد.

سردار عظیمی ادامه داد: فرضیاتی که در این رزمایش پیش بینی شده بر اساس یک برنامه واقعی بوده و امیدواریم شاهد برگزاری این رزمایش با کیفیت مناسبی باشیم.

سردار عظیمی در ادامه پیام این رزمایش را آمادگی ملت ایران برای مقابله با هر نوع تهدیدی چه در حوزه موضوعات دفاعی و چه در حوزه موضوعات امنیتی عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف سپاه پاسداران اضافه‌کرد: منطقه اورامانات به دلیل تنوع قومی و مذهبی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جزو مناطق حساس به شمار می‌رفته، اما با بصیرت و ولایتمداری مردمان این خطه همیشه عکس انتظارات دشمن اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: آمار بالای شهدای کرد زبان منطقه اورامانات نشان از اهتمام مردمان این دیار به حفاظت و حراست از کیان ایران اسلامی دارد.

وی ادامه داد: در درگیریهای چند سال گذشته با گروه های داعش نیز سه شهید در استان کرمانشاه تقدیم اسلام و انقلاب شد که دو تن از این شهدای والامقام از برادران پاسدار بازنشسته منطقه اورامانات بودند.

سردار عظیمی ادامه داد:برگزاری این نوع رزمایش ها زمینه ارتقاء سطح آمادگی و توانمندی نیروها در حوزه های آموزشی و تجهیزاتی را فراهم خواهد کرد.

سردار عظیمی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای خدمات رسانی به مردم در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده به دانش‌آموزان تعدادی از روستاهای محدوده شهرستانهای روانسر و پاوه و شهر شاهو بیش از ۱۵۰۰ بسته نوشت افزار به عنوان هدایای مقام معظم رهبری اهدا شده است.

سردار عظیمی با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی امام حسین(ع)برای خدمت به مردم شهرستانهای پاوه و روانسر در سه راهی باینگان ، گفت: این بیمارستان صحرایی از ساعت ۸ صبح امروز (سوم مهر) خدمات رسانی رایگان به مردم این شهرستانها را آغاز کرده است.

سردار عظیمی ادامه داد: این بیمارستان فردا و پس فردا (چهارم و پنجم مهر)هم به مردم منطقه خدمات رایگان ارائه خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی نجف اشرف سپاه پاسداران دیدار و خدمات رسانی به بیماران صعب‌العلاج منطقه ( ۳۷ بیمار شناسایی شده)، سرکشی از خانواده‌های بی‌سرپرست را از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای برگزاری رزمایش امنیتی محرم عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی نجف اشرف سپاه پاسداران در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از دفاع مقدس به عنوان حادثه‌ای بزرگ یاد کرد و افزود: سالهای دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران در طول تاریخ به شمار می‌رود که با توجه به شرایط کشور در زمان جنگ تحمیلی و حجم اقداماتی که همه مستکبرین علیه ما برنامه‌ریزی کرده بودند، پیروزی دشمن بر اساس محاسبات عملیاتی قطعی بود، اما ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی با تکیه بر باورها و ارزش های دینی توانستند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

سردار عظیمی با بیان اینکه در طول سال های دفاع مقدس ما با دست خالی و با حداقل‌ها در برابر دشمنان ایستادگی کردیم، گفت: رزمندگان در طول سال های دفاع مقدس با دفاع جانانه از کشور اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به بیگانگان واگذار شود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم نسل جوان و آیندگان را در جریان اتفاقات رخ داده در سال‌های دفاع مقدس بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا