سینما نقش بسیار نافذ و تعیین کننده در توسعه فرهنگی دارد


سینما نقش بسیار نافذ و تعیین کننده در توسعه فرهنگی دارد

حسین اسحاقی، گفت: سینما یکی از عناصر فرهنگ جوامع بشری است که نقش بسیار نافذ و تعیین کننده در توسعه فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، سینما سایر شهرستان عنبرآباد به بهره برداری رسید.
« حسین اسحاقی »، در آیین افتتاح این سینما سیار، گفت: سینما یکی از عناصر فرهنگ جوامع بشری است که نقش بسیار نافذ و تعیین کننده در توسعه فرهنگی دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، افزود: امروز بسیاری از کشورها برای بستر سازی و عملیاتی کردن برنامه ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی خود از رسانه سینما به نحو مطلوب بهره می برند.

وی، اظهار داشت: فعالیت های سینمایی با تحقق شعار « ایران فقط تهران نیست » از مرکز کشور به استان ها سوق داده شد، امروز در پی، اولین تفاهم نامه های انجام شده در سال جاری که از بندهای مهم این تفاهم نامه راه اندازی سینما سیار در عنبرآباد و سینما امید در شهرهای جیرفت است، سینما سیار شهرستان عنبرآباد به بهره برداری رسید.
اسحاقی، بیان داشت: ۲ پروژه مهم تولید فیلم در قالب سینمایی در جنوب کرمان کلید خورده است، یکی از این پروژه ها براساس زندگی شهید شهسواری و دیگری مستندی از زندگی احمد یوسف زاده آزاده، نویسنده و روزنامه نگار جنوب کرمانی است که در آینده به مرحله تولید می رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، اظهار داشت: سینما سیار با هدف گسترش سینما در مناطق فاقد سینما و به منظور سهولت مردم به تماشای فیلم های روز، به بهره برداری رسید.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول