ناخدا صمدی: اگر بازرگان و ابراهیم یزدی 200 فروند موشک هارپون را تحویل ارتش می‌دادند، جنگ با عراق به 7 روز نمی‌رسید


ناخدا صمدی: اگر بازرگان و ابراهیم یزدی 200 فروند موشک هارپون را تحویل ارتش می‌دادند، جنگ با عراق به 7 روز نمی‌رسید

فرمانده گردان تکاوران نیروی دریایی بوشهر در دوران دفاع مقدس از تصمیم دولت موقت در پس فرستادن محموله موشک های هارپون انتقاد دارد و آن را تصمیم درستی در آن مقطع نمی داند.

ناخدا هوشنگ صمدی، فرمانده گردان تکاوران نیروی دریایی بوشهر که به مناسبت هفته دفاع مقدس میهمان کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین بود در بخشی از گفتگوی خود به نقد دولت بازرگان و ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت پرداخت و گفت: آن زمان ارتش در وضعی بود که هم هرم فرماندهی آن از بین رفته بود، هم تعداد زیادی از پرسنلش استعفا داده بودند، به‌معنای دیگر کمر ارتش شکسته بود و ما تا زمان آغاز جنگ استخدام جدیدی نداشتیم ولی ترخیص از خدمت خیلی داشتیم. مثلا سربازی ما از دوسال خدمت به یکسال کاهش یافت، سربازها رفتند و سربازخانه ها خالی شدند، استعفا آزاد شد؛ یعنی گفتند که هرکسی که میخواهد استعفا بدهد و فرماندهان قبول کنند؛ خیلی‌ها رفتند.

>>>در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

ناخدا صمدی: وقتی می‌گویند ارتش در جنگ غافلگیر شد،دیوانه می‌شوم

وی افزود: این اقدامات ضربه شدیدی را به ارتش زد. کل سفارشات ارتش از خارج از کشور شامل تجهیزات و سلاح و حتی آن اقلامی که پولش هم پرداخت شده بود لغو شد و حتی یک قلم آن که هزینه‌اش پرداخت شده بود در اسفندماه ۵۸ به تهران آمد اما آن را پس دادند. اگر محموله ۲۰۰ فروند موشک هارپون برای نصب بر ناوهای نیروی دریایی را دولت بازرگان و یزدی تحویل ارتش می‌داد، جنگ ما با عراق به هفت روز نمی‌رسید.

2727

کد خبر 1303766

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی