تدارک 15 هزار بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان محروم خراسان شمالی


تدارک 15 هزار بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان محروم خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- 15 هزار بسته نوشت‌افزار و سایر اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان محروم خراسان شمالی با کمک نهادهای مختلف تهیه و بین آنان توزیع می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این استان ۳۰ هزار دانش‌آموز نیازمند شناسایی شده است که ممکن است فقر مالی و مشکلات اقتصادی منجر به ترک تحصیل آنان شود.

ملیحه یغمایی اظهار داشت: برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند، توزیع ۱۵ هزار بسته شامل نوشت‌افزار و سایر اقلام مورد نیاز آنان از جمله پوشاک، کیف و کفش هدفگذاری شده است.

وی افزود: از مجموع ۳۰ هزار دانش آموز نیازمند، ۶ هزار تن مددجوی کمیته امداد امام (ره) و هزار نفر مددجوی بهزیستی هستند اما ۲۳ هزار نفر زیر پوشش حمایت هیچ نهادی نیستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال قرار است ۶ هزار و ۵۰۰ بسته حمایتی توسط کمیته امداد میان دانش آموزان توزیع شود که هزار بسته مختص دانش آموزان مناطق سیل زده است.

یغمایی با بیان اینکه هزار و ۶۵۰ بسته هم بین دانش آموزان زیر پوشش بهزیستی توزیع می شود، گفت: ستاد اجرای فرمان امام(ره)، تامین سه هزار بسته اقلام مورد نیاز دانش آموزان را تقبل کرده، ۲۵۰ بسته توسط خیران و هزار بسته توسط بانک ها و موسسات تامین می شود و البته سپاه و آستان قدس هم در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: تداوم حضور دانش آموزان در کلاس درس و جلوگیری از بازماندن آنان از تحصیل، مستلزم حمایت از این قشر است و تلاش داریم تا با جمع آوری کمک ها، بخشی از نیازمندی های این کودکان و نوجوانان رفع شود.

بر اساس این گزارش، امسال در خراسان شمالی هزار و ۲۶۰ بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی شناسایی شده اند که استانداری تلاش دارد تا این افراد را شناسایی و به چرخه تحصیل بازگرداند.

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۵ هزار نفر فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟