برای حفظ جنگل‌های شمال از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم


برای حفظ جنگل‌های شمال از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم

تهران- ایرنا- رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل‌های شمال با توجه به کارکردها و جذابیت ویژه‌ای که دارد برای عموم و جامعه بسیار پراهمیت است و کوچکترین اشتباه در عملکرد از چشم مردم، کارشناسان و صاحبنظران دور نمی ماند ازا ین رو برای حفظ جنگل‌های شمال از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، خلیل آقایی در سیزدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی با یادآوری اینکه عرصه‌های جنگلی گسترده است و نیروهای منابع‌ طبیعی محدود، از بخش آموزش و ترویج ادارات کل منابع‌ طبیعی مناطق شمالی خواست با حضور در روستاهای حاشیه جنگل، نقش طرح جایگزین جنگل را برای مردم محلی به ویژه شوراها و دهیاران تبیین کرده تا با آگاهی مردم امر حفاظت اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه طرح جایگزین باید جذابیت داشته باشد چون برخی‌ها خواهان برداشت چوب از جنگل هستند ادامه داد: دورنمای طرح جایگزین باید به گونه‌ای تعبیه شود که مردم برخوردار از آن از مزایا و ثمرات اقتصادی و اجتماعی طرح با خبر شوند.

وی کار در منابع‌ طبیعی را با وجود متغیرهای زیاد بسیار سخت و مهم دانست و گفت: ما در برنامه‌ ریزی و حفاظت از منابع طبیعی نه تنها مکلف به امروز هستیم بلکه باید به فرداها هم نظر داشته باشیم.

مسئول اول منابع طبیعی کشور از شورای عالی جنگل و مدیران منابع طبیعی شمال خواست با حضور در جوامع علمی، تحقیقاتی و دانشکده‌های منابع‌ طبیعی موضوع طرح جایگزین جنگل را مطرح کنند و نظرات موافق و مخالف را گرفته و با تلفیق آن زمینه اجرای طرح را فراهم کنند.
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه یک بار دیگر به برپایی جلسات و نشست مستمر با دهیاران، شوراها، فرمانداران و روحانیون تاکید کرد و یادآور شد: به کارگیری خرد جمعی و نظرات مردمی می‌تواند در ادامه مسیر به منابع‌ طبیعی بسیار کمک کند.

رییس سازمان جنگل‌ها همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد ادارات کل منابع طبیعی چهارگانه شمال که برای زنده مانی درختان شمشاد تلاش کردند تشکر کرد و از آنان خواست عاشقانه و با قدرت و قوت هر چه بیشتر به کار در این حوزه ادامه دهند.
اطلاع رسانی به موقع از انجام اقدامات در منابع طبیعی یکی دیگر از مواردی بود که آقایی در جلسه ستاد ملی مدیریت پایدار جنگل های هیرکانی و برنامه نجات شمشاد روی آن تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور