مایکروسافت CCleaner را در لیست سیاه خود قرار داد


مایکروسافت CCleaner را در لیست سیاه خود قرار داد

مایکروسافت هرگز موافق استفاده‌ی کاربران از پاک‌کننده‌های رجیستری نبوده است. حال به‌منظور مقابله، مایکروسافت سایت CCleaner را در لیست سیاه خود قرار داد.

مایکروسافت که همواره به کاربران ویندوز توصیه می‌کند از پاک‌کننده‌های رجیستری استفاده نکنند، علیه این گروه از سایت‌ها یک قدم مؤثر برداشت.

پایگاه خبری HTNovo گزارش داده، مایکروسافت اخیرا سایت CCleaner.com را به لیست سیاه فروم‌های پشتیبانی خود اضافه کرده است. وجود دامنه‌ی این سایت در این لیست سیاه به‌معنی این است که همه‌ی محتوای منتشرشده روی CCleaner.com به محض انتشار، سانسور خواهد شد.

مایکروسافت CCleaner را در لیست سیاه خود قرار داد

لیست سیاه سایت‌های فروم‌های پشتیبانی مایکروسافت یک فهرست بسیار کوچک است که فقط ۱۱ سایت در آن دیده می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد، مایکروسافت با اهداف مشخص سایت‌ها را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد.

لیست سیاه فروم‌های پشتیبانی مایکروسافت به‌تازگی به اطلاع عموم رسیده است و در حال حاضر فقط ناظران رسمی آن مشخص هستند.

CCleaner پیش از این سیستم‌های خانگی که از ویندوز استفاده می‌کردند را در معرض خطر بدافزارها قرار داده است. همچنین این سایت با ویندوز ۱۰ سازگار نبود؛ مشکلی که هنوز هم برطرف نشده است.

سایت CCleaner سرویس‌هایی ارائه می‌کند که در حال حاضر روی ویندوز ۱۰ وجود دارند و استفاده از خدمات این سایت با تغییرات جدی ویندوز چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار