نسل آینده هواپیما‌های مسافربری با موتور سفینه‌های فضایی!


دانشمندان نسل جدیدی از هواپیما‌های فضایی را ساختند که از شرق تا غرب زمین را تنها درعرض چند ساعت طی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوریگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان اعلام کرده اند نسل آینده هواپیما‌های مافوق صوت که به نام هواپیما‌های فضایی space plane شناخته می‌شوند می‌توانند مسافت بین شهر‌های لندن تا سیدنی را در سال ۲۰۳۰ در عرض کمتر از ۴ ساعت بپیمایند. این میزان زمان ۸۰ درصد کمتر از زمان کنونی مورد نیاز برای پرواز بین این دو شهر است.
نسل آینده هواپیما‌های مسافربری با موتور سفینه‌های فضایی!

آژانس فضایی انگلستان روز سه شنبه درکنفرانس فضایی انگلستان اعلام کرده است توافق نامه‌ای به نام اولین پل جهانی فضایی world-first Space Bridge با آژانس فضایی اروپا منعقد خواهد کرد که بر طبق آن هواپیما‌های مافوق صوت در آینده می‌توانند مسیر ارتباطی سریع بین این دو کشور باشند.

کارشناسان اعلام کرده اند موتوری به نام Synergetic Air-Breathing Rocket Engine به اختصار SABER در ساخت این هواپیما‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از زمان بازنشستگی هواپیمای مافوق صوت کنکور درسال ۲۰۰۳، بسیاری از طرفداران پرواز هواپیما‌های مافوق صوت تمایل دارند پرواز با این گونه هواپیما‌های فوق سریع را دوباره تجربه کنند.

شرکت‌های زیادی امروزه به کار ساخت موتور‌های های فوق سریع برای ساخت هواپیما می‌پردازند که از آن جمله می‌توان شرکت لاکهید مارتین را نام برد.

به گفته کارشناسان، درزمان عملکرد موتور‌های فوق پیشرفته در هوا این امکان وجود دارد که ترکیب دمای هوا با سرعت حرکت موتور سبب ایجاد آتش سوزی شود به همین دلیل به فناوری‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از بروز سانحه نیاز است.

بنا براعلام محققان موشک‌های ساخته شده به وسیله محققان در طول ۷۰ سال اخیر پیشرفت چندانی نداشته اند در حالی که موتور‌های هوایی بسیار کارآمدی در دنیا ساخته شده است. کارشناسان در نظر دارند ترکیبی از موتور هوایی و موشک تولید کنند تا بتوانند هواپیما‌های مافوق صوت تولید کنند.بیشتر بخوانید: منتخب تصاویر ایستگاه فضایی بین المللی از زیبایی‌های زمین

این سبب می‌شود یک پیشرانه با وزن کم داشته باشند و مانع از افزایش بیش از اندازه وزن هواپیما شوند. شرکت سازنده موتور‌های فوفق پیشرفته به نام Reaction Engines برای ساخت چنین موتوری در طول ۴ سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران خود از جمله شرکت‌های رولز رویس، بوئینگ، هوریزون ایکس و BAE Systems دریافت کرده است.
نسل آینده هواپیما‌های مسافربری با موتور سفینه‌های فضایی!

دانشمندان در نظر دارند با استفاده از این فناوری نوعی تحول در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد و نسل جدید موتور‌های هیبریدی و پرواز‌های با سرعت بسیاربالا را به وجود آورند.

فناوری در حال توسعه به وسیله دانشمندان سبب می‌شود دمای تولید شده در اثر چرخش توربین موتور هواپیما به سرعت خنک شود و این سبب جلوگیری از آتش گرفتن آن می‌شود.
نسل آینده هواپیما‌های مسافربری با موتور سفینه‌های فضایی!
یکی دیگر از مزایای استفاده از این موتور‌ها نیاز به سوخت کم و در نتیجه کاهش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی برای تامین سوخت هواپیما‌های خود است.

منبع: CNN

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد اول اردیبهشت 1403 + فیلم