بیکاری و خلاء عاطفی از مهم‌ترین دلایل بازگشت به اعتیاد


بیکاری و خلاء عاطفی از مهم‌ترین دلایل بازگشت به اعتیاد

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: بیکاری و خلاء عاطفی، بازگشت افراد بهبودیافته به اعتیاد را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سرهنگ داوود مرسلی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ابهر با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این بیانیه چراغ راه آینده کشور است.

وی با تاکید بر این‌که جلسات نباید صرفا در حرف و گفتار خلاصه شود، بیان کرد: در جلسات همه نظریات باید سریع و روشن بیان شده و عملکردها مورد پایش قرار گیرد تا شاهد خروجی مطلوب برای مردم باشیم.

این مسئول با اشاره به سه چالش مهم در سطح شهرستان، عنوان کرد: این سه چالش شامل اعتیاد، تلفات رانندگی و فضای مجازی است.

وی با بیان این‌که اعتیاد قصه پر غصه برای همه مردم است، ادامه داد: این بلای خانمان‌سوز از موضوعاتی است که بنیان خانواده‌ها را هدف قرار می‌دهد و همه تیرها و نشانه‌ها نیز در این حوزه به سمت نیروی انتظامی است.

مرسلی با بیان این‌که اعتیاد مادر آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد از پرونده‌ها ریشه در پدیده اعتیاد دارد.

وی با بیان این‌که اعتیاد از مسائل چالش‌برانگیز عصر حاضر است که در کل دنیا ۲۵۰ میلیون انسان را درگیر خود کرده است، ادامه داد: طبق آمار رسمی در کشور ما ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد وجود دارد و در شهرستان ابهر نیز ۱۶۰۰ نفر با این بلای خانمان‌سوز دست و پنجه نرم می‌کنند.

مرسلی تاکید کرد: یکی از چالش‌های موجود که می‌تواند در حوزه اعتیاد آسیب‌زا باشد عدم وجود آمارهای درست است که در تصمیم‌گیری‌ها سبب اشتباه می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با تاکید بر این‌که در حوزه اعتیاد همه مسئولان باید عملکرد جهادی داشته باشند، یادآور شد: عمل ‌نکردن جهادی سبب می‌شود مردم آسیب ببیند.

این مسئول، خلاء عاطفی و بیکاری را مهم‌ترین دلایل بازگشت معتاد بهبود یافته به چرخه اعتیاد ذکر کرد و افزود: در راستای پیشگیری از این امر باید از ظرفیت سمن‌ها، خیرین و شرکت‌های تولیدی استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که فرهنگ رانندگی در جامعه ما پایین است، تاکید کرد: در شش ماهه اول امسال، ۳۹ نفر در حوادث رانندگی در سطح شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول، فضای مجازی را از دیگر چالش‌های موجود شهرستان عنوان کرد و افزود: متاسفانه گاهی دامنه اتفاقات روی داده در فضای مجازی بنیان خانواده‌ها را نشانه می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت روان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها