دو مجتمع ساماندهی مشاغل در مشهد به بهره برداری رسید


دو مجتمع ساماندهی مشاغل در مشهد به بهره برداری رسید

مشهد- ایرنا- دو مجتمع ساماندهی مشاغل در مشهد با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی مراسمی به بهره برداری رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این دو مجتمع گفت: این دو مجتمع به نام‌های اوج و فجر طبرسی شامل هزار و پنجاه واحد است.
تورج همتی افزود: مجتمع ساماندهی مشاغل "سامان اوج" واقع در خین عرب، ویژه خدمات خودرویی سبک با ۱.۸ هکتار مساحت، تعداد ۶۰۰ واحد را در خود سامان داده است.
وی ادامه داد: مجتمع فجر طبرسی نیز ویژه خدمات خودرویی و سایر صنوف کارگاهی است با ۴.۵ هکتار مساحت و ساماندهی ۴۵۰ واحد به بهره رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی برای راه اندازی این دو مجتمع ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه کرده است و ۱۰ مجتمع دیگر با ظرفیت سه هزار و ۸۰۰ واحد دیگر نیز در دست ساخت است.

شهرداری مشهد از سال ۱۳۸۷ کار ساماندهی مشاغل آلاینده را در این کلانشهر آغاز کرد و تاکنون ۱۰مجتمع بدین منظور در این شهر ساماندهی شده اند.
سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری مشهد پیش از این برای تمامی مشمولان، اخطار جهت انتقال و تعطیلی واحدهای صنفی سطح شهر به مجتمع های ساماندهی مشاغل صادر کرده بود و این واحدها نیز به این دو مجتمع هدایت شدند.

افتتاح اداره حفاظت محیط زیست کلانشهر مشهد، افتتاح سامانه کنترل آلودگی هوا در مجتمع فولاد کاویان فریمان، افتتاح دو مجتمع ساماندهی مشاغل شهری مشهد، کلنگ‌زنی ساخت کمربند سبز جنوبی مشهد و دیدار با مقامات خراسان رضوی و حضور در شورای اداری استان از جمله برنامه‌های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سفر یک روزه به این استان است.

همچنین قرار است رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور چهار طرح زیست محیطی دیگر را در شورای اداری خراسان رضوی به صورت آنلاین افتتاح و بهره‌برداری کند.

استان خراسان رضوی دارای حدود شش هزار واحد صنعتی است.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم