آموزش و پرورش در دفاع مقدس نقش ممتازی داشت


آموزش و پرورش در دفاع مقدس نقش ممتازی داشت

ساری - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: آموزش و پرورش در هشت سال دفاع مقدس نقش ممتازی داشته و این امر باید در جامعه تشریح شود.

به گزارش ایرنا ، سردار عبدالله ملکی صبح امروز پنجشنبه در یادواره ۴۳۷ شهید معلم و دانش آموز بابل بیان کرد: معلمان و دانش آموزان در دفاع مقدس نه تنها در بعد فرماندهی و رزمندگی خوش درخشیدند بلکه حتی با حضور فعال در مناطق جنگی مجتمع های آموزشی را هم برپا کرده و در بخش آموزشی انجام وظیفه کردند.

ملکی افزود: متاسفانه در مازندران تاکنون نتوانسته ایم به خوبی نقش ممتاز آموزش و پرورش را برای تنویر افکار عمومی تشریح کنیم که امیدواریم با برگزاری چنین یادواره ها و چاپ کتاب های اثربخش این امر انجام گیرد .

وی گفت: دشمن در هشت سال دفاع مقدس با سه اشتباه بزرگ روبرو شد که این اشتباه همچنان در حال تکرار است. نظام سلطه در دفاع مقدس از روحیه و اعتقاد معنوی مردم ، قدرت ولایت فقیه و قدرت سپاه و کمک مردمی غافل شده بود و به خیال خام خود فکر می کرد در مدت یک هفته تهران را می‌تواند، فتح کند .

وی اظهار داشت: در حال حاضر دشمنان این ملت همچنان فهم درستی از قدرت های موجود در ایران ندارند و به رجزخوانی های کور خود ادامه می‌دهند.

سردار ملکی، دفاع مقدس را عاشورایی برای انقلاب اسلامی دانست و افزود : اگر این دفاع جانانه نبود بدون تردید امروز جمهوری اسلامی هم در ایران وجود نداشت .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در شرایط کنونی با صبر و معرفت درست می توانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بابل نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس پیکار نابرابری بود که دشمن با تمام قدرت به کشور حمله کرد و ملت ایران جانانه از خود دفاع کرد.

مهدی جایمند افزود: بدون تردید اگر رشادت های شهدا و ملت بزرگ ایران نبود امروز ایران اسلامی در جایگاه اقتدار قرار نداشت.

شهرستان بابل ۴۳۷ شهید معلم و دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد ۳۵ شهید معلم و ۴۰۲ شهید دانش آموز بودند.

در حال حاضر شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای ۹۰ هزار دانش آموز در ۶۰۰ مدرسه و حدود ۵ هزار معلم می باشد.

/۱۸۹۹/۴۳۷۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403