نشست دانشجویی گام های جهانی امام سجاد(ع) در گسترش اسلام برگزار شد


نشست دانشجویی گام های جهانی امام سجاد(ع) در گسترش اسلام  برگزار شد

نشست دانشجویی گام های جهانی امام سجاد(ع) در گسترش اسلام به همت امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در میناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، همزمان با برگزاری نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، نشست دانشجویی با عنوان « گام های جهانی امام سجاد(ع) در گسترش اسلام » با حضور حجت الاسلام و المسلمین « میر جلیلی »، دبیر بخش بین الملل کنگره امام سجاد(ع) و حجت الاسلام « کرتی »، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور هرمزگان، مسئولان و دانشجویان در مجتمع فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز میناب برگزار شد.

حجت الاسلام « کرتی »، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور هرمزگان در این نشست ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: شهدا جهاد کردند و در این راه از جان شیرین خود گذشتند و امروز دانشجویان می توانند با درس خواندن و کسب علم و دانش، در راه خدا جهاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث « مداد العلما افضل من دماء الشهدا»، افزود: دشمن با وضع تحریم ها به دنبال تضعیف کشور بود، اما نخبگان و دانشجویان باید پژوهش‌های خود را منطبق بر نیازها و مشکلات عینی واقعی موجود در کشور کنند.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور هرمزگان همچنین به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و عنوان کرد: دانشگاه ها باید دانشجویان را به مباحثه پیرامون ابعاد مختلف این بیانیه تشویق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش احادیثی در خصوص امام سجاد(ع) را بیان کرد و افزود: تا پیش از شروع به کار کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، عامه مردم آشنایی چندانی از شخصیت و سیره امام سجاد(ع) و آثار ارزشمند آن حضرت ازجمله صحیفه سجاادیه و رساله الحقوق نداشتند.

کرتی گفت: امروز و پس از 9 دوره برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی معنوی، نه تنها مردم هرمزگان، بلکه هم میهنانمان در اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان سایر کشورها امام چهارم شیعیان و ادعیه آن حضرت را می شناسند.

حجت الاسلام و المسلمین « علیرضا میرجلیلی »، دبیر بخش بین الملل کنگره امام سجاد(ع) نیز در خصوص امام سجاد(ع) و نقش ایشان در گسترش اسلام، گفت: امام زین العابدین(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش، منصب امامت را عهده دار شد و طی مدت ۳۵ سال برای زنده نگهداشتن قیام کربلا و پیشبرد اسلام ناب از هیچ گونه تلاشی دریغ نورزیدند.

وی افزود: امام سجاد(ع) با آن که در بدترین شرایط زمانی زندگی می کرد و از سوی حاکمان جور، زیر شدیدترین فشارها بود، اما در احیا و گسترش اسلام ناب و سیره جد بزرگوارشان بسیار تلاش کردند.

دبیر بخش بین الملل کنگره امام سجاد(ع) عنوان کرد: در عصر امام سجاد(ع) علاوه بر شکنجه، کشتار و اختناق، ارزش های اسلامی نیز به نازل ترین حد خود رسیده بود و تنها نام اسلام باقی مانده بود.

میرجلیلی از اصلاح اجتماعی و سیاسی در قالب دعا به عنوان یکی از اقدامات امام سجاد(ع) برای حفاظت و پاسداری از ارزش های دینی نام برد و بیان کرد: رفتار امام(ع) در تربیت جامعه اسلامی بسیار موثر بود.

وی با ذکر این نکته که امام با وجود محاصره شدید بنی امیه توانست شاگردان و عالمان بزرگی را تربیت کند، خاطرنشان کرد: روش آن حضرت این گونه بود که هر سال بردگان و کنیزان بسیاری را می خرید، به خانه می برد و بعد به بهانه های گوناگون، آنان را آزاد می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرجلیلی تصریح کرد: رفتار امام سجاد(ع) با بردگان در نهایت دقت و بر اساس رافت و مهرورزی پایه ریزی شده بود.

وی به برنامه های بخش بین الملل نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: امسال برنامه های بخش برون مرزی کنگره در بیش از 30 کشور جهان از جمله آمریکا، آرژانتین، ماداگسکار، میانمار، هندوستان و ... با استقبال بسیار خوب مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار شد.

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هرساله ۲۵ محرم همزمان با شهادت امام چهارم شیعیان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)