کشف بیش از 8 تن مواد مخدر در آذربایجان غربی


کشف بیش از 8 تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی از کشف محموله بزرگ 8تنی مواد مخدر در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش ایسنا سردار ایوب سلیمانی در حاشیه مراسم کشف مواد مخدر در ارومیه بااشاره به کشف محموله مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: محموله ۸ تن و ۶۰۰ کیلوگرمی مواد مخدر که در یک تانکر حمل گاز جاسازی شده بود توسط ماموران کشف شد که بیش از ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم آن مورفین و بیش از ۵ تن و ۳۰۰ کیلوگرم آن تریاک بود.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص کشفیات در چند روز اخیر در ارومیه خاطر نشان کرد: در چند روز اخیر یک محموله دیگر ۲۰ کیلویی هروئین با بیش از ۱۳۰ غبضه صلاح قاچاق نیز در ارومیه کشف شده است و روز چهارشنبه ۳مهر نیز بیش از ۱۷۵ کیلوگرم تریاک و بیش از ۸ کیلوگرم شیشه و ۸ کیلوگرم کوکائین در ارومیه کشف شده است.

وی گفت: در ۶ ماه نخست امسال نسبت سال قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش کشفیات وجود دارد و تاکنون ۴۰۸ تن مواد مخدر در سراسر کشور کشف شده است که کشفیات اخیر در آذربایجان غربی بزرگترین کشفیات مواد مخدری است که همراه با قاچاقچی در کشور کشف شده است.

سردار سلیمانی در خصوص تقویت پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: تقویت همه جانبه پلیس مبارزه با مواد مخدر در کل کشور در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

وی ادامه داد: مبارزه بی امان با سوادگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر جزو اولویت های اساسی پلیس است که با اشراف کامل اطلاعاتی و با بسیج تمامی امکانات اقدامات نیروی انتظامی نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

سردار سلیمانی در خصوص نقش ایران در جلوگیری از انتقال مواد مخدر در جهان بیان کرد: بیش از ۷۵ درصد از کشفیات مواد مخدر دنیا توسط ایران انجام می شود و ایران بزرگترین سد و مانع برای مقابله از انتقال مواد مخدر تولیدات شرق به سایر نقاط جهان بوده که در این راه بیش از ۴ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است‌.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: کشور افغانستان بیش از ۹۰ درصد از تریاک دنیا که شامل بیش از ۱۰ هزار تن در طی یک سال است را تولید می کند که یکی از مسیرهای آسان برای انتقال مواد به اروپا از طریق ایران است.

وی افزود: ۷ گمرک و پایانه های صادرات و واردات وجود دارد و بنا است که پلیس در تمامی پایانه ها حضور داشته باشد و با استفاده از افراد آموزش دیده و حرفه ای و تجهیزات و برخورداری از سامانه ها بتوانند کنترل های لازم برای ایجاد امنیت و جلوگیری از ورود و خروج قاچاق به داخل و بیرون از کشور را فراهم کنند.

سردار سلیمانی در خصوص راه اندازی پلیس گمرک بابیان اینکه۱۳ پلیس گمرک راه اندازی خواهد شد گفت: اولین پلیس گمرک در بندر شهید رجایی بندر عباس ۳ روز قبل راه اندازی شده و روز چهارشنبه۳ مهر نیز پلیس گمرک پایانه بازرگان افتتاح شد که به زودی پلیس گمرک در سایر پایانه ها استان و کشور افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۳۸ درصد در کشفیات کالاهای قاچاق و بیش از ۲۰۰ درصد در کشفیات سوخت و در پرونده های بزرگ بالای ۵۰۰ میلیون تومان نیز بیش از ۱۶۷ درصد نسبت سال قبل افزایش وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت