اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی درباره مرگ جوان بوشهری در بیمارستان شهدای خلیج فارس


اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی درباره مرگ جوان بوشهری در بیمارستان شهدای خلیج فارس

در پی مرگ جوان بوشهری در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و انتشار اخباری مبنی بر عدم رسیدگی به وضعیت این بیمار و در نهایت مرگ او در اثر قصور پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد عظیمیان نام این جوان است که روز سه شنبه دوم مهرماه بر اثر تصادف به اورژانس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انتقال یافته، و پس از انجام آزمایشات و معاینه های اولیه در اثر خونریزی و فشار مغزی و پایین آمدن فشار مغزی جان باخته است.

متن اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره این واقعه در ادامه آمده است:

"اطلاعیه شماره ۱ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره پرونده بیمار تصادفی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر دستور به تشکیل کمیته تخصصی ویژه برای بررسی پرونده بیمار تصادفی به‌ منظور اطلاع‌رسانی شفاف به خانواده عظیمیان، اصحاب رسانه و افکار عمومی داد.

سعید کشمیری در این خصوص عنوان کرد: صیانت از حقوق بیماران یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و تشکیل این کمیته نیز برای بررسی دقیق و مستند این پرونده صورت گرفته است.

وی با ابراز تأسف و همدردی با خانواده عظیمیان افزود: از اصحاب رسانه و افکار عمومی درخواست داریم تا نسبت به انتشار مطالب غیر کارشناسی و احساسی راجع به این موضوع به‌ شدت پرهیز نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتیجه نهایی بررسی علت حادثه توسط کمیته ویژه موضوع برای پیگیری‌های بعدی به مراجع قانونی ارجاع خواهد شد.

کشمیری تأکید کرد: در صورت تأیید قصور پزشکی در این پرونده، دانشگاه علوم پزشکی بر اساس رسالت خود برخوردهای قانونی و لازم را برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه انجام خواهد داد.

وی با ابراز تأسف از ایجاد درگیری فیزیکی با پزشک در محل خدمت به بیماران گفت: حریم پزشک و کادر درمانی در محل خدمت به دردمندان جامعه مقدس است اما در این پرونده اعلام نظرهای غیر کارشناسی و غیر مستند زمینه‌ساز ایجاد درگیری فیزیکی با پزشک اورژانس شد که این موضوع موجب برهم خوردن نظم مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس و اخلال در روند ارائه خدمات به سایر مراجعین نیز شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر"

گفتنی است پیش از ظهر امروز نیز تعدادی از شهروندان در اعتراض به مرگ این جوان در مقابل استانداری بوشهر تجمع کرده و خواهان رسیدگی فوری به این پرونده و جلوگیری از بروز موارد این چنینی شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟