تندیس خلبان شهید نعمت‌الله اکبری در سامان رونمایی شد


تندیس خلبان شهید نعمت‌الله اکبری در سامان رونمایی شد

شهرکرد- ایرنا- تندیس خلبان شهید نعمت‌الله اکبری و ماکت هواپیمای جنگنده این شهید دفاع مقدس روز پنجشنبه در شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

در این آیین جانشین پایگاه هشتم شکاری شهید باباییاصفهان، استاندار چهارمحال و بختیاری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع)، خانواده شهید اکبری و جمعی از مسئولان و مردم این استان حضور داشتند.

در ۸ سال دفاع مقدس ۲۸۰ خلبان کشور در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امیرسرلشکر خلبان شهید اکبری با بیش از ۵۰ پرواز موفق یکی از افتخارات این عرصه به شمار می‌آید.

شهیدجاویدالاثر نعمت الله اکبری از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی است که در چهارم آبان ماه ۱۳۳۰در شهر سامان استان چهارمحال وبختیاری به دنیا آمد.

وی پس از اتمام تحصیلات خود در رشته علوم تجربی در شهرستان سامان در رشته‌های پزشکی و خلبانی پذیرفته شد ولی به دلیل علاقه فراوان، رشته خلبانی را برگزید.
در نخستین ماموریت وی که ۲۵ روز به طول انجامید، موفق به شناسایی مواضع دشمن شد و در ماموریت بعدی در تاریخ ۲۳ آبان ‌۱۳۵۹ درعملیات آزادسازی سوسنگرد با سمت خلبان در منطقه فکه با خلبان شهید 'کیان‌آرا' برای شناسایی مجدد به صحنه جنگ رفته بود که مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفت و هواپیمای او سقوط کرد. پیکر این شهید بزرگوار مدت ها در منطقه برجا ماند و در تاریخ هفتم خرداد ماه ۱۳۷۰پس از تفحص در گلزار شهدای شهر تهران به خاک سپرده شد.

سامان در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری