هوندا CRF1100L Africa Twin مدل 2020 رونمایی شد


هوندا CRF1100L Africa Twin مدل 2020 رونمایی شد

هوندا از نسخه‌ی جدید مدل CRF1100L برای سال 2020 رونمایی کرد. مدل جدید این موتورسیکلت هم وزن کم‌تری دارد و هم تغییراتی جزیی را در بخش فنی تجربه کرده است.

در ماه‌های اخیر علاقه مندان هوندا منتظر رونمایی این شرکت بزرگ ژاپنی از مدل جدید سری Africa Twin برای سال ۲۰۲۰ بودند. همان‌طور که انتظار می رفت موتورسیکلت جدید هوندا پیشرانه‌ی بزرگ‌تر و قوی‌تر از قبل دارد و وزن آن نیز کاهش پیدا کرده است.

مدل جدید Africa Twin هوندا از هر نظر نسبت به قبل پیشرفت کرده است به طوری که قدرت بیشتر، آلایندگی کم‌تر و حتی وزن پایین‌تری دارد. این مدل دارای پیشرانه‌ای بزرگ‌تر از قبل است. از آنجایی که معمولا پیشرانه‌های بزرگ‌تر دارای وزن بیشتری هستند بسیاری انتظار داشتند که موتورسیکلت جدید هوندا وزن بیشتری از قبل داشته باشد ولی هوندا تمام محاسبات را به هم ریخته، چون CRF جدید با وجود پیشرانه‌ی بزرگ‌تر وزن کم‌تری هم دارد.

هوندا CRF1100L Africa Twin مدل 2020 رونمایی شد

این موتورسیکلت ۲۲۵ کیلوگرم وزن دارد و در نسخه‌ی DCT نیز وزن این موتورسیکلت به ۲۳۵ کیلوگرم می‌رسد. هوندا برای دستیابی به چنین اعدادی در بخش‌های مختلفی دست به کاهش وزن زده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از جعبه‌دنده‌ی سبک‌تر است.

کاهش وزن در CRF1100L هم‌زمان با کاهش ارتفاع زین اتفاق افتاده به طوری که ارتفاع زین موتورسیکلت از ۸۷ سانتی‌متر در مدل قبلی به ۸۴ سانتی‌متر در مدل جدید کاهش پیدا کرده است. هوندا برای اینکه افراد با قد مختلف بتوانند از این موتورسیکلت استفاده کنند دو زین ارتفاع بلند برای افراد قد بلند و ارتفاع کوتاه برای افراد کوتاه قد را نیز به‌طور سفارشی عرضه می‌کند. زین بلند ۸۹ سانتی‌متر ارتفاع و زین کوتاه ۸۲ سانتی‌متر ارتفاع دارد.

هوندا CRF1100L Africa Twin مدل 2020 رونمایی شد

به اصلی‌ترین بخش هوندا Africa Twin یعنی پیشرانه‌ی ۱۰۸۴ سی‌سی آن می رسیم. در ساخت سیلندرهای این پیشرانه از آلومینیوم استفاده شده و سرسیلندر نیز دارای طراحی جدیدی است. یک ECU جدید در کنار سیستم تزریق مستقیم سوخت و شمع‌های دوتایی در هر سیلندر نیز به کارایی هرچه بهتر پیشرانه کمک می‌کنند. در نهایت نیز هوندا زمانبندی جدیدی را برای سوپاپ‌ها طراحی کرده است.

پیشرانه‌ی جدید هوندا می‌تواند ۱۰۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند که در مقایسه با مدل قدیمی ۷ اسب‌بخار بیشتر است. گشتاور این پیشرانه نیز ۱۰۴ نیوتن‌متر است. این مدل دارای ۶ وضعیت رانندگی مختلف است که با انتخاب هر یک از این حالت‌های رانندگی عملکرد ترمز و گاز تغییر می‌کند و موتورسیکلت رفتار متفاوتی را از خود نشان می‌دهد.

هوندا CRF1100L Africa Twin مدل 2020 رونمایی شد

از نظر ظاهری سیستم تعلیق دست نخورده باقی مانده است. هوندا در این بخش از دوشاخه‌ی جلوی Showa با قطر ۴۵ میلیمتری در جلو استفاده کرده است. در عقب نیز از کمک فنر Showa با دو شاخ Pro-Link استفاده شده است. ابعاد چرخ‌ها نیز تغییری نکرده و همچنان شاهد رینگ ۲۱ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب هستیم. برای متوقف کردن این موتورسیکلت از ترمز دیسکی با ۴ پیستون با دیسک ۳۱۰ میلیمتری در جلو و ترمز تک پیستون با دیسک ۲۵۶ میلیمتری در عقب استفاده شده است. هر دو ترمز جلو عقب از پشتیبانی سیستم ABS برخوردار هستند.

هوندا CRF1100L Africa Twin مدل 2020 رونمایی شد

در طراحی نمای جانبی تغییرات بسیار کوچک هستند. در نمای جلو اما طراحی جدیدی در بخش چراغ‌ها دیده می‌شود و ارتفاع دماغه نیز کمی بالاتر آمده است. همچنین هوندا از یک سینی زیر محافظ برای حفاظت از سیستم اگزوز در مدل جدید استفاده کرده است. فزایش توانایی‌های آفرود در CRF اصلا به این معنی نیست که قابلیت‌‌های جاده‌ای این مدل کاهش پیدا کرده است بلکه هوندا با قرار دادن تجهیزاتی مثل کروز کنترل، صفحه‌نمایش TFT جدید با اندازه ۶.۵ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، پورت USB، بلوتوث و قابلیت خاموش شدن خودکار چراغ‌های راهنما نشان داده که به موتورسیلکت‌سوارکار در مسافت طولانی نیز اهمیت زیادی می‌دهد.

هوندا CRF1100L Africa Twin مدل 2020 رونمایی شد

هوندا قیمت مدل پایه‌ی این موتورسیکلت را نیز ۸۰۰ دلار افزایش داده و حالا با قیمت ۱۴ هزار و ۳۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن