محدودیت‌های جدید بنگلادش علیه مسلمانان روهینگیا


محدودیت‌های جدید بنگلادش علیه مسلمانان روهینگیا

تهران- ایرنا - وزیر کشور بنگلادش روز پنجشنبه گفت: با توجه به نگرانی نسبت به گسترش مهاجران، دولت نرده‌های سیم خارداری را در اطراف اردوگاه‌های پناهندگان روهینگیایی نصب می کند.

به گزارش روزنامه دیلی استار، «اسد الزمان خان» گفت: به دنبال حمله نظامی ارتش میانمار و آغاز سرکوب های داخلی در این کشور، روند هجوم پناهندگان روهینگیایی به بنگلادش از آگوست (شهریور) سال 2017 به شدت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد، ما برای جلوگیری از هجوم بیشتر و حفاظت از امنیت دیگر مهاجران در اطراف کمپ های مهاجران سیم خاردار نصب خواهیم کرد.

وزیر کشور بنگلادش این سخنان را پس از دیدار با سفیر آمریکا در بنگلادش و یک نماینده از اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اظهار کرد.

از آگوست سال 2017 تا کنون بیش از یک میلیون مهاجر روهینگیا به علت سرکوب‌های داخلی از ایالت راخین میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده اند.

دولت بنگلادش در ماه گذشته در دومین سالگرد هجوم مهاجرین روهینگیایی به این کشور، دسترسی آنان به شبکه مخابراتی و ارتباطی از جمله اینترنت را قطع کرد.

بنگلادش و میانمار در ۲۵ ماه نوامبر ۲۰۱۷( ۴ آذر ۱۳۹۶) توافق نامه‌ای برای بازگشت پناهجویان روهینگیا به خانه های خود امضا کردند. بر اساس این توافق روند بازگشت مسلمانان روهینگیا به تدریج انجام خواهد شد درحالی که دو کشور باید امنیت، سلامت و کرامت آنها را تامین کنند.

اما این توافق به دلیل فراهم نشدن شرایط مناسب از سوی دولت میانمار اجرایی نشده است.

دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آنها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی مواجه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی