ابراهیم رها با توپ دو پوسته به کتاب باز آمد + فیلم


ابراهیم رها با توپ دو پوسته به کتاب باز آمد + فیلم

قسمت 17 برنامه ی کتاب باز 3 مهر 98 از شبکه نسیم پخش شد. به گزارش شیرین طنز، در این قسمت از کتاب باز احسان... ادامه مطلب... نوشته ابراهیم رها با توپ دو پوسته به کتاب باز آمد + فیلم اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

قسمت ۱۷ برنامه ی کتاب باز ۳ مهر ۹۸ از شبکه نسیم پخش شد.

به گزارش شیرین طنز، در این قسمت از کتاب باز احسان رضایی میزبان مجتبی شکوری ، متین ستوده و علی میرمیرانی (ابراهیم رها) بود و در این در دورهمی در مورد کتاب قصه‌ های مجید اثر هوشنگ مرادی کرمانی بحث و گفت و گو شد.

فیلم این برنامه را در ادامه می بینید :

قصه های مجید

قصه های مجید عنوان مجموعه داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی است که در ۵ جلد چاپ و منتشر شده‌است. نخستین جلد از این مجموعه در سال ۱۳۵۳ منتشر شده‌است. این کتاب بعداً به صورت یک مجله نیز منتشر شده‌است. این مجموعه تا کنون بیش از بیست و سه بار تجدید چاپ شده‌است.

موضوع داستان

قصه های مجید درباره زندگی مجید و ماجراهایی است که بر وی می‌گذرد. مجید نوجوانی است که پدر و مادر خود را از دست داده‌است و با مادربزرگش، «بی بی» زندگی می‌کند. در این داستان‌ها «مجید» نوجوانی است که کتاب زیاد می‌خواند و انشا وی خوب است و عاشق فیلم و سینما و بازیگری است و آرزوی نویسنده شدن دارد.

وی در برخی دروسش ضعیف است و … بی بی و مجید با حقوق بازنشستگی پدربزرگ مجید روزگار می‌گذرانند و همچنین بی بی با بافتن ژاکت و مجید با کار در یک نانوایی در اوقات فراغتش، کمک خرج خانه هستند.

قصه‌های مجید دارای نثر زیبا و طنزآمیز است و سرشار از ضرب‌المثل‌ها و نکات و اصطلاحات عامیانه زیباییست که بر دل خواننده می‌نشیند. قصه‌های مجید در سال ۱۳۵۳ به صورت نمایش رادیویی هم از برنامه خانواده رادیو پخش شد.

در این نمایش رادیویی، ژاله علو در نقش «بی بی» ایفای نقش کرد. قصه‌های مجید بیش از ده سال پس از انتشار نخستین مجموعه و در سال ۱۳۶۴ کتاب برگزیدهٔ سال شد.

هوشنگ مرادی کرمانی در مراسم تجلیل از کتابداران و ترویج گفتمان کتاب و کتابخوانی در رشت، درباره این مجموعه گفته‌است: «قصه‌های مجید بر مبنای واقعیت از زندگی خود من نگاشته شده‌است.»

اولین اثری که از هوشنگ مرادی کرمانی به زبان انگلیسی ترجمه شده است، داستان «سماور» از مجموعه داستان «قصه‌های مجید» بود که برای یونیسف فرستاده شد. (ویکی پدیا)

منبع فیلم : تلوبیون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن