گفتگو با قیس رحمانی، مسئول بخش آسیای مرکزی لالیگا/ مورینتس و مندیتا در ایران چه می‌کنند؟


گفتگو با قیس رحمانی، مسئول بخش آسیای مرکزی لالیگا/ مورینتس و مندیتا در ایران چه می‌کنند؟

قیس رحمانی، مسئول بخش آسیای مرکزی لالیگا در گفتگویی با ورزش سه شرکت کرد و به سوالات ما پاسخ داد. متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش "ورزش سه"، قیس رحمانی در سازمان لالیگا به عنوان مسئول بخش آسیای مرکزی فعالیت می‌کند. ورزش سه با او گفتگویی اختصاصی انجام داده که متن پیاده شده آن را در زیر می‌خوانید؟

لالیگا چیست و به عنوان یک برند تجاری از چه چیزی نمایندگی می‌کند؟

لالیگا یک اتحادیه ورزشی است که از باشگاه‌های فوتبال و شرکت‌های عمومی تشکیل شده که در دسته‌های حرفه‌ای لیگ فوتبال اسپانیا ( دسته اول و دوم) رقابت می‌کنند. ما یک نهاد مسئول، مدرن و جامع هستیم. لالیگا وقتی صحبت از کیفیت و تکنولوژی به میان می‌آید تلاش می‌کند در همه سطوح پیشرو و آوانگارد باشد. ما به باشگاه‌های عضو بهترین خدمات را ارائه داده و بهترین محصولات را به هواداران‌مان ارائه می‌کنیم. هدف ما این است که بهترین تجربه ممکن را ارائه کنیم تا تماشای بازی‌های لالیگا یک تجربه منحصربفرد باشد. به عنوان یک برند تجاری برای ما خیلی مهم است که وقتی کسی یک مسابقه فوتبال تماشا می‌کند، فارغ از اینکه کدام تیمها در آن حضور دارند بفهمد که در حال تماشای لالیگا است.

راه دیگری که برای توضیح وجود دارد ارجاع دادن به شعار ما است. " این فوتبال نیست، لالیگا است". این نشان می‌دهد که برند لالیگا فراتر از فوتبال است. این نشان می‌دهد که ما علاوه بر اینکه یک برند ورزشی هستیم، برند سرگرمی هم حساب می‌شویم. برندی که نماینده یک مدل کسب و کار جهانی، مسئول و مدرن است و در آن هوادار مهمترین عنصر به حساب می‌آید. ما در همه زمینه‌ها هواداران را در اولویت قرار می‌دهیم تا برای همه روشن باشد که چه هستیم و قصد داریم به چه اهدافی برسیم. ما به دنبال تعامل هستیم و تنها به دنبال آمار و ارقام نمی‌گردیم چون هدف ما ایجاد رابطه با هواداران به صورتی معنادار است. ما در رابطه خود با اسپانسرهایمان هم هواداران را در اولویت قرار می‌دهیم. وقتی هواداران می‌بینند که کارهایی که انجام می‌شود به نفع آنها است با ما رابطه بهتری برقرار می‌کنند و تعامل‌شان با برند لالیگا منطقی‌تر می‌شود. در چهارگوشه دنیا ا زکانادا تا کنیا، از تایلند تا ترکمنستان، تلاش ما این است که با مردم از هر سن و فرهنگ و ملیتی که هستند از طریق رسانه‌های اجتماعی محلی ارتباط برقرار کنیم.

گفتگو با قیس رحمانی، مسئول بخش آسیای مرکزی لالیگا/ مورینتس و مندیتا در ایران چه می‌کنند؟

شما در این منطقه دقیقا چه فعالیت‌هایی دارید؟

هدف اصلی فعالیت‌های من بالا بردن ارزش برند و شناخته شدن بیشتر لالیگا در آسیای مرکزی است. ما با فعالیت‌هایمان در حال همکاری مشترک با رسانه‌های تلویزیونی و اپراتورها در این منطقه هستیم و در کشورهای آسیای مرکزی به دنبال فرصتهای تجاری جدید می‌گردیم. ما به دنبال درک جامعهی از نوع مصرف هواداران لالیگا در این کشورها هستیم و تلاش داریم به عنوان پیش‌قراولان باشگاه‌هایمان در این منطقه عمل کنیم. برای مثال ما با بزرگترین شرکت ارتباطاتی منطقه، ام تی ان- ایرانسل به توافق مهمی دست یافتیم. از این گذشته ما تا این لحظه شش کلینیک فوتبالی در منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم که 12 مربی لالیگایی و ستاره‌هایی مثل فرناندو مورینتس، مندیتا، لوئیس باپتیستا و لوئیس گارسیا در آنها مشارکت دارند. ما از طریق همکاری با ایرانسل محتوای ویژه برای هواداران فراهم می‌کنیم. گذشته از این، ما 17 بازیکن ایرانی را انتخاب کرده‌ایم تا در اسپانیا در یک مرحله پیشرفت شرکت کنند. این بازیکنها در طی ده روز از مربیان درجه‌یک لالیگا آموزش دیده و زیر نظر آنها تمرین خواهند کرد و با تیمهای آکادمی‌های باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، خیرونا و لگانس دیدار خواهند کرد.

برای مثال ما در ازبکستان ما با لیگ محلی فوتبال وارد شراکت شده‌ایم و در حوزه سازماندهی فوتبال به آنها کمک می‌کنیم. در این زمینه اخیر کارگاهی در مادرید و تاشکند برگزار کردیم که مسئولینی از سطوح مختلف لیگ حرفه‌ای ازبکستان در آن شرکت داشتند. در این استراتژی بین‌المللی شدن یکی از باشگاه‌های لالیگا به ما کمک می‌کند. برای مثال ما در ازبکستان یک کمپ تمرینی، یک کارگاه و یک بازی دوستانه برگزار کردیم که تیم آیبار در برگزاری آنها با ما همراه بود و به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت. این یک رویداد تاریخی بود چون اولین بار بود که باشگاهی اسپانیایی به ازبکستان می‌رفت.

گفتگو با قیس رحمانی، مسئول بخش آسیای مرکزی لالیگا/ مورینتس و مندیتا در ایران چه می‌کنند؟

شما به چه شکلی سعی دارید محبوبیت لالیگا را در این منطقه افزایش دهید؟

با تلاش برای حضور فیزیکی در بازار، ایجاد آگاهی و ترویج و تبلیغ لالیگا برای پیدا کردن هواداران بیشتر در منطقه. یک مثال اخیر برگزاری رویدادی با هدف معرفی لالیگا در تاشکند است. این مراسم در بزرگترین استادیوم آن منطقه برگزار شد و سلبریتی‌های محلی به همراه لوئیس گارسیا، بازیکن سابق بارسلونا در آن حضور داشتند. ما در استادیوم یک پرده بزرگ نصب کردیم تا هواداران بتوانند بازی ال کلاسیکو بین رئال و بارسا را دنبال کنند. قبل از بازی هم تیم ملی جوانان ازبکستان در کارگاهی که لوئیس گارسیا برگزار کرده بود شرکت کرد. علاوه بر این لوئیس گارسیا در مقابل بازیکنان سابق مشهور ازبکستان یک بازی مینی فوتبال انجام داد. نیم ساعت قبل از ال کلاسیکو هم موزیسین‌های مشهور یک مینی کنسرت برگزار کردند. بعد از بازی هوادران می‌توانستند با لوئیس گارسیا دیدار کنند و با جام قهرمانی لالیگا عکس بگیرند. با وجود سرمای شدید و شرایط بد آب و هوایی حدود 13 هزار نفر در این برنامه شرکت کردند و چندین کانال تلویزیونی آن را به صورت زنده پخش کردند. ما به خاطر این اقدامات دل هواداران آسیای مرکزی را بدست آورده‌ایم و بخشی از لالیگا را به کشورشان آورده‌ایم. هدف ما این است که با چنین اقداماتی خودمان را از لیگهای بزرگ دیگر متمایز کنیم.

نقاط قوت لالیگا چیست و برای مثال چرا لالیگا از لیگهای دیگری مثل لیگ برتر جذاب‌تر است؟

نقطه قوت لالیگا این است که وقتی بارسلونا، رئال مادرید، سویا، اتلتیک بیلبائو یا سلتا ویگو با هم دیدار می‌کنند، این صرفا مسابقه فوتبالی بین این تیمها نیست. قبل از بازی، در جریان بازی و بعد از بازی شما می‌توانید شور و شوق را بین بازیکنان و هواداران تیمهایی که در جریان مسابقه شرکت دارند مشاهده کنید. علت عمده این به وجه اسپانیایی رقابت برمی‌گردد که خود متشکل است از عناصر مختلف فرهنگی در مناطق مختلف مثل کاتالونیا، کاستیا، اندلس و باسک و گالسیا که به شکلی رقابتی خود را در زمین بازی و رقابت تیمها نشان می‌دهد. از این گذشته ما چند دربی داریم که در دنیا منحصربفرد هستند. برای مثال ال دربی سویانو بین رئال بتیس و سویا و ال دربی مادرینو بین رئال مادرید و اتلتیکو مادرید که احتمالا هر هوادار فوتبالی تجربه تماشایش را داشته است. بعد هم که باید به مهترین مبارزه دنیای فوتبال یعنی ال کلاسیکو اشاره کنیم که بین رئال مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود و در جریان آن به نظر می‌رسد کل دنیا به مدت 90 دقیقه از حرکت ایستاده است. این بازی بدون شک جذابیت اصلی لیگ ما است چون دو تا از بهترین تیمهای دنیا در آن به مصاف هم می روند.

گفتگو با قیس رحمانی، مسئول بخش آسیای مرکزی لالیگا/ مورینتس و مندیتا در ایران چه می‌کنند؟

چرا آسیای مرکزی برای لالیگا مهم است؟

آسیای مرکزی برای ما بازار مهمی است چون فوتبال در اینجا با شور و شوق زیادی دنبال می‌شود. ما در این منطقه هواداران زیادی داریم به خصوص در ایران. ما این را از طریق برقراری ارتباط در شبکه‌های اجتماعی، بیننده‌های تلویزیونی و خیلی فعالیت‌های دیگر متوجه می‌شویم. برای مثال ما وقتی یک پست را در شبکه‌های اجتماعی‌مان به زبانهای محلی منطقه منتشر می‌کنیم از هواداران‌مان در منطقه واکنش خیلی زیادی دریافت می‌کنیم و این باعث می‌شود پست ما به شدت مورد توجه قرار گیرد.

برای لالیگا مهمترین عنصر در روند بین‌المللی شدن لیگ نزدیک تر شدن به هواداران است. ما از طریق همکاری محلی با نهادهای آسیای مرکزی می‌توانیم به استراتژی خود دست یابیم و رابطه‌مان با هواداران را به صورت پیوسته توسعه دهیم. این کار هم از طریق محتوای دیجیتال و هم از طریق فعالیت‌های اسپانسرینگ انجام خواهد شد.

این منطقه به دلیل اهمیت جغرافیایی خود همیشه مرکز جغرافیایی دنیا بوده. آسیای مرکزی حالا بار دیگر در حال بدست آوردن جایگاه خود به عنوان پل اروپا و شرق آسیا است. به لطف مسیرهای تجاری جدید یک جاده ابریشم نوین در حال شکل‌گیری است و این منطقه بهتر از همیشه در حال متصل شدن به دیگر نقاط دنیا است. ما به عنوان لالیگا در تلاش برای پر کردن این شکاف و فاصله و نزدیک‌تر شدن به هواداران‌مان در منطقه هستیم و در عین حال قصد داریم به لیگهای فوتبال محلی کمک کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان