اربعین، حرکتی معرفت افزاست


اربعین، حرکتی معرفت افزاست

استاد حوزه و دانشگاه: اربعین یک حرکت معرفت افزایی و همچنین نگاهی معرفت شناسانه دارد و صرفا یک نگاه تاریخی نیست

اربعین، حرکتی معرفت افزاستبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین ماجد منابی در گفتگوی ویژه قرآنی با اشاره به برخی از روایات درخصوص زیارت اربعین افزود: در روایتی از امام حسن عسکری (ع) یکی از ویژگی‌های مومن، زیارت اربعین سالار شهیدان است.

وی با اشاره به برخی از روایات درخصوص پیاده روی اربعین گفت: اربعین معادلات منطقه را تغییر داده است و منطقه ما در جهان شاخصی در مبارزه با استکبار و مقاومت دارد و استکبار جهانی نمی‌خواهد مقاومت در منطقه شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماجد منابی افزود: اربعین حسینی به تنهایی با نیرنگ‌های دشمنان مواجهه کرده است و زائران اربعین پس از بازگشت به کشورشان نقش یک سفیر را ایفا می‌کنند.

وی گفت: اربعین حسینی یکی از مناسک اجتماعی و وظیفه آن نیز انتقال معارف است و همچنین اربعین حسینی ظرفیت جهان شمولی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: رسانه‌های مختلف در مواجهه با رویدادی که موافق میل آن‌ها نیست معمولا سه رویکرد تحریم (بایکوت)، تقلیل و تخفیف و یا تحریف رویداد را پیش می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ماجد منابی گفت: رسانه‌های کشور‌های معاند نیز بیشتر به حاشیه آن می‌پردازند و می‌خواهند بین برادران مسلمان اختلاف ایجاد کنند.

وی افزود: اربعین یک بیداری روحی در رسانه‌ها ایجاد کرده و خودش نیز به یک ابررسانه تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماجد منابی با اشاره به فعالیت رسانه داخلی در قبل، هنگام و پس از اربعین حسینی گفت: رویکرد کلی رسانه‌های داخلی درخصوص اربعین باید ارتقای دانش و معرفت مخاطبان، تبدیل جریان اربعین و شور حسینی به معرفت عقلانی و پایدار، توسعه معارف اربعین برای همه دوره زندگی و همچنین اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغ مناسک اربعین حسینی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان