پاکسازی آلودگی نفتی سواحل جزیره خارگ وارد سومین روز شد


پاکسازی آلودگی نفتی سواحل جزیره خارگ وارد سومین روز شد

بوشهر_ایرنا_ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: عملیات پایش و پاک‌سازی آلودگی سواحل جزیره خارگ‌(آب‌های خلیج فارس) در اثر لکه‌های نفتی وارد سومین روز شد.

سیاوش ارجمندزاده روز جمعه درگفت و گو با ایرنا افزود: در سومین روز از عملیات به منظور پایش هوایی جایروپلین ملکی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز به جزیره خارگ اعزام شده است.

وی یادآورشد: اکنون عملیات پاک‌سازی آلودگی لکه‌های های نفتی با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی و مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بخشداری و شهرداری جزیره خارگ و شرکتهای پایانه‌های نفتی خارگ و نفت فلات قاره درحال انجام است.

ارجمندزاده اظهارداشت: از روز ۳۱ شهریور که با گزارش منابع محلی، این اداره کل از آلودگی نفتی منطقه خبردار شد روز یکم مهرماه تیم مقابله با آلودگی همراه با تجهیزات پایش دریایی به منطقه اعزام شد .
وی ادامه داد: در جریان پایش های صورت گرفته مشخص شد به دلیل نشت نفت خام از تاسیسات دریایی و فراساحل، آلودگی نفتی سواحل جزیره خارگ با تمرکز بیشتر بر سواحل شمالی این جزیره را دربر گرفته است.
ارجمندزاده عنوان کرد: با اتمام پایش تیم ویژه عملیات پاک سازی با استفاده از جاذب‌های نفتی و کارواش صنعتی پاک‌سازی ساحل جزیره از آلودگی را آغاز کردند.

وی افزود: عملیات پایش و پاک‌سازی تا زمان رفع آلودگی با کمک دستگاه‌های مشارکت کننده با جدیت ادامه می‌یابد.

ارجمندزاده یادآورشد: خلیج فارس برخوردار از یک اکوسیستم غنی و متنوع است و چنین شرایطی باعث شده تا اداره کل بنادر و دریانوردی استان در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی با تمام توان در محوریت این عملیات قرار گیرد.
۷۲۱۲/۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا