برگزیت هنوز مشکل بزرگی بین لندن و بروکسل است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از فرانس پرس، وزیر امور خارجه ایرلند روز جمعه پس از دیدار با مذاکره...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرانس پرس، وزیر امور خارجه ایرلند روز جمعه پس از دیدار با مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا, در بروکسل اعلام کرد هنوز شکاف بزرگی بین لندن و بروکسل وجود دارد.

میشل بارنیه ظهر روز جمعه , پیش از استقبال از استیفن برکلی وزیر امور برگزیت در دولت انگلیس, در یک ماه مانده به زمان پیش بینی شده برگزیت در 31 اکتبر, با سایمون کاونی, Simon Coveney وزیر امور خارجه ایرلند دیدار کرد.
بوریس جانسون, نخست وزیر انگلیس هنوز امیدوار است در نشست سران اتحادیه اروپا در 17 اکتبر, توافقی در خصوص برگزیت به دست آید.
با این حال وزیر امور خارجه ایرلند پس از دیدار با بارنیه گفت هنوز شکاف بزرگی بین دوطرف وجود دارد.
وی تصریح کرد:« تا زمانی که پیشنهاد مکتوب جدی که بتواند مبنای یک مذاکره باشد وجود نداشته باشد, این شکاف گسترده ادامه خواهد داشت».
در حالی که در انگلیس تنش بین بوریس جانسون و پارلمان این کشور به اوج خود رسیده است, لندن هنوز سعی می کند اروپاییها را به تغییر توافق به دست آمده در زمان نخست وزیری ترزا می متقاعد کند، توافقی که نمایندگان پارلمان تاکنون آن را سه بار رد کرده اند.
میشل بارنیه پیش از دیدار با برکلی در پیامی توییتری بر موضع اتحادیه اروپا تاکید کرد و نوشت:« ما به یک راه حل حقوقی عملیاتی در توافق خروج نیاز داریم تا مشکلی را که به علت برگزیت در باره ایرلند به وجود می آید, حل و فصل کنیم».
وی خاطر نشان کرد 27 عضو اتحادیه اروپا برای دفاع از توافق صلح ایرلند و بازار واحد اروپا کاملا متحد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی