انفجارهای پی در پی در شهرهای مختلف افغانستان همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری


انفجارهای پی در پی در شهرهای مختلف افغانستان همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری

شفقنا- منابع خبری امروز(شنبه) از وقوع انفجارهای پی در پی در شهرهای کابل، غزنی و جلال آباد افغانستان همزمان با اجرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رویترز همچنین از وقوع انفجار درشهر قندهار واقع در جنوب افغانستان خبر داد و اعلام کرد که آمبولانس ها به محل  وقوع انفجار اعزام شدند. مسئولان […]

انفجارهای پی در پی در شهرهای مختلف افغانستان همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوریعکس آرشیوی از انفجار در افغانستان

شفقنا- منابع خبری امروز(شنبه) از وقوع انفجارهای پی در پی در شهرهای کابل، غزنی و جلال آباد افغانستان همزمان با اجرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رویترز همچنین از وقوع انفجار درشهر قندهار واقع در جنوب افغانستان خبر داد و اعلام کرد که آمبولانس ها به محل وقوع انفجار اعزام شدند.

مسئولان محلی می گویند: این انفجار در داخل یک حوزه اخذ رای در شهر قندهار واقع در جنوب افغاستان رخ داده و دست کم ۳ مجروح به بیمارستان منتقل شده اند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز(شنبه) در سراسر این کشور آغاز شد؛ به رغم تهدیدات گروه طالبان حدود ۹.۵ میلیون تن از مردم افغانستان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ثبت نام کردند.

حوزه های رأی گیری از ساعت ۷ صبح روز شنبه تا ساعات ۵ بعدازظهر برای اخذ آرای شهروندان افغانستان باز هستند.

نیروهای امنیتی افغانستان نیز برای تأمین امنیت این انتخابات در سرتاسر کشور مستقر شده و دهها هزار نیروی نظامی و انتظامی برای محافظت از حوزه های رأی گیری و پیشگیری از حملات اعزام شده اند.

لازم به ذکر است که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۱۵ نامزد- از جمله «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور کنونی این کشور و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان به عنوان رقبای اصلی- با یکدیگر رقابت می کنند.

از سوی دیگر، گروه طالبان با پافشاری بر لزوم عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان و به راه اندازی درگیریهای نظامی در این کشور، انتخابات ریاست جمهوری را تقبیح کرده و آن را «انتخاباتی دروغین» خواند.

روز پنج شنبه نیز گروه طالبان از مردم افغانستان خواست تا این انتخابات را تحریم کنند و تهدید کرد که به نیروهای نظامی حمله کرده و با بستن جاده ها حوزه های رأی گیری را در سرتاسر کشور مورد حمله قرار می دهد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا